Volvo heeft een nieuwe website

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Volvo heeft een nieuwe website

· 
Posted: 09.09.2015 - 00:13  ·  #1

Volvo webstieVolvo Cars heeft haar website compleet vernieuwd en voorzien van een vernieuwd ontwerp. De site www.volvocars.nl trakteert zijn bezoekers via heldere navigatie op informatie die geen vraag onbeantwoord laat, teksten die de lezer pakken en beelden die het beeldscherm vullen. De website biedt online een premium beleving die helemaal past bij het merk Volvo.

Bij het ontwikkelen van de nieuwe website stelde Volvo de gebruiker centraal. Optimale vindbaarheid, logische navigatie en toegankelijke, complete informatie hebben de hoogste prioriteit. Deze factoren zijn essentieel, want steeds meer mensen oriënteren zich online en mobiel op de keuze van hun nieuwe auto.

Bij hun digitale speurtocht maken bezoekers ook steeds vaker gebruik van hun tablet en smartphone. Daarom is de nieuwe site van Volvo Cars ‘responsive’: voor een optimale gebruikerservaring past de opmaak van de website zich automatisch aan aan het device waarop de bezoeker www.volvocars.nl bekijkt. Hetzelfde geldt voor de zeer toegankelijke Car Configurator. Daarmee kunnen bezoekers ook via de tablet snel en eenvoudig hun nieuwe Volvo samenstellen, aan de hand van grote visuals.

De nieuwe website van Volvo Cars is natuurlijk vooral een bron van informatie, maar de site biedt ook pure merkbeleving. Arthur van Es, Directeur Marketing bij Volvo Cars Nederland: ‘Volvo heeft de website in principe voor elk land op dezelfde manier opgezet. In Nederland hebben we echter enkele specifieke pagina’s toegevoegd, bijvoorbeeld over leasing en natuurlijk de fiscale bijtelling.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Re: Volvo heeft een nieuwe website

· 
Posted: 09.09.2015 - 00:58  ·  #2
Mooie site, maar wat me wel opvalt is, dat zeker in de CarConfigurator nauwelijks is vast te leggen, welk type motor je voorkeur heeft. Is dat bedoelde onduidelijkheid of een tekortkoming? Voor mij is altijd de motorisering belangrijker geweest dan de toeters en bellen die bij willekeurig welk pakket horen. Tijden veranderen zullen we maar zeggen.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 05:40  ·  #3
Quote door folke3

Mooie site, maar wat me wel opvalt is, dat zeker in de CarConfigurator nauwelijks is vast te leggen, welk type motor je voorkeur heeft. Is dat bedoelde onduidelijkheid of een tekortkoming? Voor mij is altijd de motorisering belangrijker geweest dan de toeters en bellen die bij willekeurig welk pakket horen. Tijden veranderen zullen we maar zeggen.

Hier in Nederland kan je tenminste nog uit meerdere motoren kiezen!
In Spanje kan je kiezen uit wel 1 motor :'( . Een diesel. Benzine motor leveren ze niet in een V70.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 21:45  ·  #4
Quote door yes996

Quote door folke3

Hier in Nederland kan je tenminste nog uit meerdere motoren kiezen!
In Spanje kan je kiezen uit wel 1 motor :'( . Een diesel. Benzine motor leveren ze niet in een V70.

Waarom wordt die keuze gemaakt? :-|
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 21:54  ·  #5
Quote door yes996

In Spanje kan je kiezen uit wel 1 motor

Dat is geen keuze maar dictaat.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 21:56  ·  #6
Door de overheid bepaald?
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 22:02  ·  #7
Anekdote:
Stond ik vandaag bij de Volvodealer in de showroom bij een nieuwe S60 T3 te kijken. Keurige verkoper: Ja, meneer, U kijkt naar mooie auto, S60 in R uitvoering.
Folke: Oh, heeft ie dan 260 pk in die uitvoering.
Verkoper: Ah, U bent uit dat tijdperk (schuine blik naar mijn S60 bjr 2001), nee meneer, zulke auto's worden niet meer gemaakt.............
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.09.2015 - 23:11  ·  #8
Heb even de Konfigurator hier in Oostenrijk gecheckt bij de V70..... 1 benzine motor, tegen 5 diesel varianten.

Hier betaal je niet (drie)dubbel aan wegenbelasting voor een dieselmotor......Gaat per Kw/pk..... Dus wordt er vaak, ook bij kleinere auto's, voor een diesel gekozen vanwege het fijne koppel en lagere brandstofprijs (wat binnen twee jaar weer teniet gedaan wordt door een kapot roetfilter, als er te weinig gereden wordt.....)

Selected quotes for multi-quoting:   0