Quote door Klaasw
Ik vraag mij eerlijk gezegd wat je denkt te bereiken met deze post… De actie verdiend inderdaad niet de schoonheidsprijs en je komt dit soort acties vrijwel dagelijks tegen als je veel op de weg zit. Maar waarom zoveel energie steken in het vastleggen en posten terwijl je ook iets leuks of zinvols had kunnen doen?
Je kunt de ander tenslotte niet veranderen
Exact.
Als ik naar het filmpje kijk dan denk ik
je neemt een risico met deze actie, maar of hij/zij dat bewust doet kan ik nergens aan herleiden.
Als ik dan verder kijk naar de verdere footage, dan zie ik een keurige chauffeur, die netjes afstand houdt en niet te hard rijdt.
(Btw Misschien zit hij/zij wel met kloppend hart en de keutel in de broek achter het stuur na deze actie?)
Als ik vervolgens naar de data onder in beeld kijk dan zie ik dat de vrachtwagenchauffeur niet hoeft te remmen, zelfs gewoon door blijft accelereren….
Daarnaast rijdt de vrachtwagen op het moment dat de Volvo er naast zit volgens diezelfde data goed 45-50 km/h.
Al met al zou het dus afhankelijk vd bekendheid met de situatie ter plaatse, de lengte en lage snelheid vd combinatie net zo goed een inschattingsfout geweest kunnen zijn.
Niet elegant? Yep! Aso? Koekwous? Nope!
Die cowboy die gisteren op de A73 zijn combinatie naar links gooide toen ik er op nog geen 50m achter zat met 130 op de klok dát is pas een Aso.
Geluk dat ie me niet echt verraste….. vul zelf maar in waarom niet. (Als wij ervaren supercorrect rijdende de moraal bewakende chauffeurs dan toch gaan generaliseren)
Hij die zonder zonde is trekke de schoen aan en werpe de eerste steen.. (zoiets dan toch LOL)