Hallo allen,
Sinds een tijdje, eigenlijk sinds ik de Volvo aangekocht heb zit ik met een probleem met betrekking tot de sporing van de auto, of eigenlijk hoe de auto op deze sporing reageert
Symptomen:
Als de weg wat slechter is en sporing van vrachtwagens oid vertoont heb ik meer dan normaal last van deze sporing. Mijn auto wil dan eigenlijk niet lekker rechtuit rijden.
Auto heeft ook een afwijking naar rechts,(trekt lichtelijk naar rechts) maar als de weg naar links afloopt kan het ook zo zijn dat de auto naar links begint te trekken.
In een lange bocht voel je dat de druk op het stuur veranderd. Niet haperend zoals je misschien van een defecte stuurpomp zou verwachten.
Auto is erg gevoelig voor de witte belijning op snelweg e.d. Je hebt dan het gevoel aan de kant gezet te worden. Ook inhalen is hierdoor niet echt prettig.
Wat heb ik gedaan om dit probleem op te lossen,
- 3D uitlijnen
- Beide draagarm rubbers vervangen voor PU versies (link en rechts en voorste bus en achterste ronde bus)
- fusee kogels
- stuurhuis gespoeld
- rechter onderste motorsteun vervangen
- wederom 3D uitlijnen (op rapport alles netjes binnen de waarden)
- Banden vervangen.
Ben vandaag nog bij de plaatselijke Volvo specialist geweest, die ook zegt dat er iets niet klopt. auto op de brug, stuurkogels zijn goed, motorsteunen zijn goed. schokbrekers zijn goed...
Gerage geeft aan ook niet te weten wat het probleem kan zijn en wil dit gaan onderzoeken door dingen uit te gaan sluiten en daarom opnieuw te gaan beginnen met een uitlijning e.d.
Persoonlijk wil ik het probleem erg graag opgelost hebben maar wil liever niet te veel onkosten hebben aangezien ik van plan ben de auto te verkopen. Daarom dus hier de vraag of er meer mensen zijn die ervaring hebben met dit of soortgelijk probleem en die hier iets meer over kunnen zeggen zodat de zoektocht vergemakkelijkt kan worden en ik niet zo veel geld kwijt ben aan de onderzoekskosten.
Alvast bedankt!
Sinds een tijdje, eigenlijk sinds ik de Volvo aangekocht heb zit ik met een probleem met betrekking tot de sporing van de auto, of eigenlijk hoe de auto op deze sporing reageert
Symptomen:
Als de weg wat slechter is en sporing van vrachtwagens oid vertoont heb ik meer dan normaal last van deze sporing. Mijn auto wil dan eigenlijk niet lekker rechtuit rijden.
Auto heeft ook een afwijking naar rechts,(trekt lichtelijk naar rechts) maar als de weg naar links afloopt kan het ook zo zijn dat de auto naar links begint te trekken.
In een lange bocht voel je dat de druk op het stuur veranderd. Niet haperend zoals je misschien van een defecte stuurpomp zou verwachten.
Auto is erg gevoelig voor de witte belijning op snelweg e.d. Je hebt dan het gevoel aan de kant gezet te worden. Ook inhalen is hierdoor niet echt prettig.
Wat heb ik gedaan om dit probleem op te lossen,
- 3D uitlijnen
- Beide draagarm rubbers vervangen voor PU versies (link en rechts en voorste bus en achterste ronde bus)
- fusee kogels
- stuurhuis gespoeld
- rechter onderste motorsteun vervangen
- wederom 3D uitlijnen (op rapport alles netjes binnen de waarden)
- Banden vervangen.
Ben vandaag nog bij de plaatselijke Volvo specialist geweest, die ook zegt dat er iets niet klopt. auto op de brug, stuurkogels zijn goed, motorsteunen zijn goed. schokbrekers zijn goed...
Gerage geeft aan ook niet te weten wat het probleem kan zijn en wil dit gaan onderzoeken door dingen uit te gaan sluiten en daarom opnieuw te gaan beginnen met een uitlijning e.d.
Persoonlijk wil ik het probleem erg graag opgelost hebben maar wil liever niet te veel onkosten hebben aangezien ik van plan ben de auto te verkopen. Daarom dus hier de vraag of er meer mensen zijn die ervaring hebben met dit of soortgelijk probleem en die hier iets meer over kunnen zeggen zodat de zoektocht vergemakkelijkt kan worden en ik niet zo veel geld kwijt ben aan de onderzoekskosten.
Alvast bedankt!