12 april 2012 | 14:08 | Bron: Autoweek.nl
Volvo heeft een nieuwe versie met vijfcilinder diesel in de diverse modellengamma's opgenomen.
Voor het modeljaar 2013 komt Volvo met een nieuwe dieselversie. De 2,0-liter vijfcilinder is goed voor 136 pk en 350 Nm koppel. Schakelen kan met een handgeschakelde of een automatische versnellingsbak. In beide gevallen kan er ook een start-stopsysteem aan gekoppeld worden, met uitzondering van de XC60 D3 met automatische versnellingsbak.
Volvo past ook de naamgeving van z'n diesels aan. De nieuwe D3 sluit aan bij de 115 pk sterke D2, de 163 pk sterke diesel gaat D4 heten en de topmotorisering is de D5 met 215 pk.
Een telefoontje met Volvo leert ons dat de Nederlandse situatie anders is: "In ons land geldt inderdaad dat de naam van de 163 pk diesel verandert van D3 naar D4. De nieuwe diesel met 136 pk komt niet naar Nederland. Dat komt doordat het prijsverschil in ons land tussen de D2 en D4 te klein is om daar nog een diesel tussen te positioneren."
Volvo heeft een nieuwe versie met vijfcilinder diesel in de diverse modellengamma's opgenomen.
Voor het modeljaar 2013 komt Volvo met een nieuwe dieselversie. De 2,0-liter vijfcilinder is goed voor 136 pk en 350 Nm koppel. Schakelen kan met een handgeschakelde of een automatische versnellingsbak. In beide gevallen kan er ook een start-stopsysteem aan gekoppeld worden, met uitzondering van de XC60 D3 met automatische versnellingsbak.
Volvo past ook de naamgeving van z'n diesels aan. De nieuwe D3 sluit aan bij de 115 pk sterke D2, de 163 pk sterke diesel gaat D4 heten en de topmotorisering is de D5 met 215 pk.
Een telefoontje met Volvo leert ons dat de Nederlandse situatie anders is: "In ons land geldt inderdaad dat de naam van de 163 pk diesel verandert van D3 naar D4. De nieuwe diesel met 136 pk komt niet naar Nederland. Dat komt doordat het prijsverschil in ons land tussen de D2 en D4 te klein is om daar nog een diesel tussen te positioneren."