15 april 2009 | Tekst: Alexander Inia | Bron: Autoweek.nl
Al een tijdje maakt Volvo ons lekker met z’n nieuwe diesels en zuinige Drive-versie voor de XC70, maar prijzen konden we nog niet melden. Daar is nu verandering in gekomen.
De Drive-modellen van de XC70 hebben de 2.4D-diesel onder de kap. Die vernieuwde 2,4-liter turbodiesel mobiliseert 175 pk. In combinatie met een handbak betekent dit een verbruik van 6,0 liter diesel per 100 kilometer, een CO2-uitstoot van 159 gram per kilometer en een B-label. De automatische versie is een stuk onzuiniger met een verbruik van 7,1 liter diesel per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 188 gram per kilometer.
De 2.4D Drive kost met de Kinetic-uitrusting 49.150 euro, met Geartronic-automaat is dit 53.400 euro. De Momentum-uitrusting vergt een extra investering van 3.100 euro. De Summum is nog eens 3.985 euro extra duurder.
De D5 krijgt er ook extra pk’s bij. Voortaan heeft de snelste diesel-XC70 zodoende een vermogen van 205 pk. Hier is het verschil tussen het verbruik van de handgeschakelde- en de Geartronic-versie minder groot. De handgeschakelde D5 verbruikt 7,0 liter diesel per 100 kilometer, in de automatische versie is dit 7,5 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot ligt op respectievelijk 186 en 199 gram per kilometer. Zodoende scoort de handgeschakelde versie een C-label, de Geartronic moet het met een D-label doen.
De handgeschakelde D5 Kinetic kost voortaan 56.750 euro, met Geartronic is dit 61.000 euro. Voor de Kinetic is dit respectievelijk 59.850 euro en 64.100 euro. De D5 Summum met handbak kost 63.835 euro en de D5 Summum met Geartronic-transmissie tenslotte verlaat voor 68.085 euro de dealer. De modeljaarwijziging gaat per 11 mei in.
Al een tijdje maakt Volvo ons lekker met z’n nieuwe diesels en zuinige Drive-versie voor de XC70, maar prijzen konden we nog niet melden. Daar is nu verandering in gekomen.
De Drive-modellen van de XC70 hebben de 2.4D-diesel onder de kap. Die vernieuwde 2,4-liter turbodiesel mobiliseert 175 pk. In combinatie met een handbak betekent dit een verbruik van 6,0 liter diesel per 100 kilometer, een CO2-uitstoot van 159 gram per kilometer en een B-label. De automatische versie is een stuk onzuiniger met een verbruik van 7,1 liter diesel per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 188 gram per kilometer.
De 2.4D Drive kost met de Kinetic-uitrusting 49.150 euro, met Geartronic-automaat is dit 53.400 euro. De Momentum-uitrusting vergt een extra investering van 3.100 euro. De Summum is nog eens 3.985 euro extra duurder.
De D5 krijgt er ook extra pk’s bij. Voortaan heeft de snelste diesel-XC70 zodoende een vermogen van 205 pk. Hier is het verschil tussen het verbruik van de handgeschakelde- en de Geartronic-versie minder groot. De handgeschakelde D5 verbruikt 7,0 liter diesel per 100 kilometer, in de automatische versie is dit 7,5 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot ligt op respectievelijk 186 en 199 gram per kilometer. Zodoende scoort de handgeschakelde versie een C-label, de Geartronic moet het met een D-label doen.
De handgeschakelde D5 Kinetic kost voortaan 56.750 euro, met Geartronic is dit 61.000 euro. Voor de Kinetic is dit respectievelijk 59.850 euro en 64.100 euro. De D5 Summum met handbak kost 63.835 euro en de D5 Summum met Geartronic-transmissie tenslotte verlaat voor 68.085 euro de dealer. De modeljaarwijziging gaat per 11 mei in.