Volvo richt vizier op Tesla

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Volvo richt vizier op Tesla

· 
Posted: 20.10.2015 - 20:53  ·  #1

GOTEBORG -
Goteborg Volvo komt met een directe concurrent voor de Tesla Model S. Wie volledig Zweeds elektrisch wil rijden moet alleen nog wel even geduld hebben. De auto staat gepland voor 2019.

De nieuwkomer heeft specificaties die erg op de Model S lijken. De ingenieurs in Goteborg mikken op een actieradius van 500 kilometer en beloven serieus sportieve prestaties die ze tijdens een presentatie over de elektrische toekomst van het merk nog niet verder wilden invullen. De toekomstige accu-Volvo zal in 2,5 uur kun worden 'getankt' met een snellader. De auto wordt gebouwd op hetzelfde onderstel als de dit jaar geïntroduceerde nieuwe XC90 suv en de opvolger van de S80, de S90.

Naast de Tesla-concurrent gaat Volvo van elk model een hybride-uitvoering uitbrengen. Naast de al bestaande V60 en S60 die respectievelijk een diesel- en een benzinemotor koppelen aan elektrische aandrijving komt er ook van de volgende V40 een hybride. Deze zal worden aangedreven door een compacte driecilinder benzinemotor waar een elektromotor letterlijk tegenaan wordt gebouwd.
kwandor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Volvo richt vizier op Tesla

· 
Posted: 20.10.2015 - 20:56  ·  #2
helemaal top behalve dan dat ik in Rosmalen op de beurs al een volledig elektrische 245 heb gezien :-) en die is toch al ouder ^_^

oja weet iemand wat er uberhaubt met de waterstof volvo is gebeurt van pak hem beet 25 jaar geleden???
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 20.10.2015 - 23:36  ·  #3
Quote door kwandor

oja weet iemand wat er uberhaubt met de waterstof volvo is gebeurt van pak hem beet 25 jaar geleden???

ontploft wellicht ?
splinter
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 21.10.2015 - 02:46  ·  #4
Deed die 245 ook 500km op een lading ? :) neemt niet weg dat het een prestatie van formaat is!

Die waterstofvolvo, als ik het juist heb was dat geen brandstofcelmotor maar een reguliere verbrandingsmotor die waterstofgas verbrande, zeg maar lpg techniek.
Kan er trouwens niks over vinden op het internet :(
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 21.10.2015 - 14:22  ·  #5
Quote door splinter
Deed die 245 ook 500km op een lading ? :) neemt niet weg dat het een prestatie van formaat is!
Ik dacht dat er in Amsterdam een bedrijf zit dat oldtimers ombouwt naar volledig elektrisch. Sowieso al eens een MG en een Eend van ze gezien. Electrische oldtimer MG B,
Electrische eend
Da's op zich leuk, maar ik zie het nog niet lukken bij mijn Lincoln ...
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 21.10.2015 - 16:30  ·  #6
Bedoelen jullie niet de Electric Volvo, een omgebouwde auto?

Selected quotes for multi-quoting:   0