Meteen even langs Bluekens geweest vanmiddag. Mijn auto heeft daar geen regulier onderhoud.
De receptie zei dat de brieven onderweg zijn, maar gefaseerd verstuurd worden. Ik kon ook meteen een afspraak maken.
De aanpassing kan alleen links zijn of beide zijden, duurt 20 min per kant.
Ik denk dat het iets met de gordelspanner te maken heeft, die zit bij mij alleen links.
Bij sommige chassis nrs is vervanging niet nodig blijkbaar?
Toevallig vandaag hier een brief in de bus over de terugroepactie. Auto is al langere tijd niet meer bij de dealer in onderhoud en brief kwam van Volvo Nederland.
Kan, uiteraard kosteloos, een afspraak maken bij elke willekeurige dealer in Nederland. Binnenkort maar eens doen.
Zonet bij Nieuwenhuijse in Zwolle geweest voor de reparatie. Ze hebben de spanner aan de bestuurderszijde vervangen door “iets anders”. De spanner zou eventueel, ooit eens, misschien ..... kunnen ontploffen. Duurde 20 min.
Zonet bij Nieuwenhuijse in Zwolle geweest voor de reparatie. Ze hebben de spanner aan de bestuurderszijde vervangen door “iets anders”. De spanner zou eventueel, ooit eens, misschien ..... kunnen ontploffen. Duurde 20 min.
Dat is dus heel iets anders als ondeugdelijke kabels.
Het gaat dus over de gordelspanner die kan exploderen.
Wat ik raar vind is dat ik nog steeds niets van de dealer of de importeur heb gehoord. De auto heb ik vanaf nieuw dus ze hebben mijn adres.
Zijn ze niet wettelijk verplicht je te informeren over zoiets? Wanneer ik problemen met de gordel bij een ongeluk zijn ze Wel aansprakelijk voor de gevolgen.
Vreemde gang van zaken.....
Volgens mij worden de brieven gefaseerd verstuurd zodat de dealers niet ineens overbeladen worden met alle auto's die komen voor de terugroepactie.
Das lekker, klak je je auto op een boom omdat je nog niet aan de beurt bent voor de terug roep actie
(Heb nog "fijne" herinneringen met een lease Toyota en een hangend gaspedaal....)
Maar naast dat ik denk dat je wel gelijk hebt; mag onder de huidige AVG enzo een dealer die brieven wel sturen?
Het hebben van gegevens staat los van het gebruik ervan
Maar naast dat ik denk dat je wel gelijk hebt; mag onder de huidige AVG enzo een dealer die brieven wel sturen?
Het hebben van gegevens staat los van het gebruik ervan
Maar naast dat ik denk dat je wel gelijk hebt; mag onder de huidige AVG enzo een dealer die brieven wel sturen?
Het hebben van gegevens staat los van het gebruik ervan
Volgens mij wel, is in het kader van service.
Ik had even gezocht, maar ik durf het niet te zeggen.
Vandaag is de aanpassing aan de gordel gedaan, was binnen 20 minuten klaar. Volgens de monteur gaat het om de kabel die gebruikt is bij de gordelspanner, hieraan zouden in een exeptioneel geval rafels kunnen ontstaan. Volgens hem hebben alle genoemde types sowieso een spanner bij de bestuurder, de bijrijdersspanner was dan wellicht optioneel?
Vandaag is de aanpassing aan de gordel gedaan, was binnen 20 minuten klaar. Volgens de monteur gaat het om de kabel die gebruikt is bij de gordelspanner, hieraan zouden in een exeptioneel geval rafels kunnen ontstaan. Volgens hem hebben alle genoemde types sowieso een spanner bij de bestuurder, de bijrijdersspanner was dan wellicht optioneel?
Hoi hoi,
Ik heb nu een XC70 van 2014 met de 4-cilinder 2 liter diesel. Ik heb reeds 3 maand geleden een oproep gekregen om langs te gaan bij de dealer voor die gordels. Ik kan pas begin volgend jaar gaan om het te laten herstellen...
Wie kan me nu eens concreet vertellen wat ze exact uitvoeren/herstellen/vervangen aan de auto?
Graag jullie antwoorden...