Quote door IanM
Als ik op de verschillende onderdeel site kijk zie ik zowel de 523, 525, 527 en 540mm varianten.
De ene keer is de 540mm voor een automaat de andere keer voor een handbak.
De eerste waarmee je al 1.5 jaar mee reed, wat voor artikelnr had die? Mogelijk kun je vergelijken.
Zou daarnaast de verlaging effect hebben op de lengte van de as? En daarmee de binnenste kineet stuk drukken?
Wat gaat precies stuk in de kineet?
Ik zou niet weten wat hiervoor voor as erin heeft gezeten. De aandrijfas is stuk gelopen omdat me hoes gescheurd was en is drooggelopen.
Wat nu elke keer het probleem is als de aandrijfas vervangen is (links), dan is het een week of 2 goed zonder enige trilling en of kling geluid. Na die 2 week hoor je een keer kling (ook meerdere klingen achter elkaar) bij het normaal gas geven en gas los laten en het schakelen tussen de D en de R (automaat). En wanneer je dit opmerkt duurt het niet lang meer en begint de auto ook flink te trillen op het gas response. Wanneer je op de snelweg rijd en cruise control aan hebt verneem je niks totdat je weer eventjes gas moet geven.
Ik krijg op een één of andere manier continu flinke speling binnen in de kineet en blijft het binnen gedeelte niet meer op zijn plek. Dit is nu al 3 keer voorgevallen. Inmiddels heb ik nu vanaf afgelopen vrijdag weer een nieuwe linker aandrijfas erin zitten inclusief nieuwe motorsteunen, en dan hebt ik het over rechts onder (bijrijders kant) en de voorste motorsteun. Nu dat ik de nieuwe as erin heb zitten heb ik gelijk vanaf moment één continu trillingen op het gas response, terwijl dit bij de vorige 2 aandrijfassen 2 week eerst goed was.
Wat nu opvalt met deze aandrijfas is, dat ik de ene keer meer met trilling zit op het gas dan de andere keer, dit was dan ook het geval bij de vorige assen. Vaak is het net of ik er pas last van krijg als ik een paar keer door een bocht ben gegaan. De ene keer is de trilling dan aanwezig op het gas response en de andere keer ook helemaal niet.