Beste forummers,
Ruim een jaar ben ik in het bezit van een mooie s60, met veel plezier al ruim 30.000 km mee gereden. Sinds vorige week is het plezier er echter helemaal af. Wat is er gebeurd?
Ik was op naar het zuiden des lands en op de a16 krijg ik een melding van een lamp die uitgevallen (positions leuchte (duitse auto), niet veel later ruik ik een brandlucht en nog even wat later zie ik rook omhoog komen uit het linker ventilatierooster, bij de bestuurder. Direct aan de kant gezet en alles uit, ANWB gebeld. Zij constateerden dat er een zekering (rechtsboven in het zekeringkastje bij bestuurderskant) niet is gesprongen maar dat de zekering is gaan smelten ( het plastic dus) en tevens is de mantel van een draad gesmolten. Direct de dag erop naar de volvo specialist in het dorp, deze geeft aan dat er flink wat werk aan zit.
Belangrijk om te vermelden; er hing ten tijde van de problemen een oud aanhangertje aan wat mogelijk kortsluiting heeft veroorzaakt.
Afijn, de afgelopen week van maandag t/m donderdag bij de garage gestaan, waar men volvo specialist is, zij komen tot de conclusie dat ze er niet uitkomen! Ik betaal een klein bedrag voor de geleverde inspanning maar zit nu met een s60 die heerlijk rijdt maar waar het volgende niet werkt:
-dashboard (geen km-teller en boordcomputer etc.)
-centrale deurvergrendeling
-achterklep middels afstandbediening en knop
-sunroof
-elektrisch verstelbare stoel
-waarschijnlijk nog meer maar daar ben ik nog niet achter
De garage kon wel zeggen dat het fout gaat op het LO Speed data netwerk. De auto is van 11-2000 (83-jvn-4) en is een 2.4T op lpg.
Graag zou ik advies willen hebben wat hier mee te doen en hoe dit op te lossen is voor een realistische prijs?
Als er ook nog iemand is die kan zeggen hoe ik het dakraam met de hand kan sluiten (staat nu op ventilatiestand) dan zou dat ook heel erg mooi zijn.
Alvast hartelijke dank!
Ruim een jaar ben ik in het bezit van een mooie s60, met veel plezier al ruim 30.000 km mee gereden. Sinds vorige week is het plezier er echter helemaal af. Wat is er gebeurd?
Ik was op naar het zuiden des lands en op de a16 krijg ik een melding van een lamp die uitgevallen (positions leuchte (duitse auto), niet veel later ruik ik een brandlucht en nog even wat later zie ik rook omhoog komen uit het linker ventilatierooster, bij de bestuurder. Direct aan de kant gezet en alles uit, ANWB gebeld. Zij constateerden dat er een zekering (rechtsboven in het zekeringkastje bij bestuurderskant) niet is gesprongen maar dat de zekering is gaan smelten ( het plastic dus) en tevens is de mantel van een draad gesmolten. Direct de dag erop naar de volvo specialist in het dorp, deze geeft aan dat er flink wat werk aan zit.
Belangrijk om te vermelden; er hing ten tijde van de problemen een oud aanhangertje aan wat mogelijk kortsluiting heeft veroorzaakt.
Afijn, de afgelopen week van maandag t/m donderdag bij de garage gestaan, waar men volvo specialist is, zij komen tot de conclusie dat ze er niet uitkomen! Ik betaal een klein bedrag voor de geleverde inspanning maar zit nu met een s60 die heerlijk rijdt maar waar het volgende niet werkt:
-dashboard (geen km-teller en boordcomputer etc.)
-centrale deurvergrendeling
-achterklep middels afstandbediening en knop
-sunroof
-elektrisch verstelbare stoel
-waarschijnlijk nog meer maar daar ben ik nog niet achter
De garage kon wel zeggen dat het fout gaat op het LO Speed data netwerk. De auto is van 11-2000 (83-jvn-4) en is een 2.4T op lpg.
Graag zou ik advies willen hebben wat hier mee te doen en hoe dit op te lossen is voor een realistische prijs?
Als er ook nog iemand is die kan zeggen hoe ik het dakraam met de hand kan sluiten (staat nu op ventilatiestand) dan zou dat ook heel erg mooi zijn.
Alvast hartelijke dank!