16 juni 2012 | 19:35 | Tekst: Alexander Inia | Bron: Autoweek.nl
Als je denkt dat je met je M3, RS4 of C 63 AMG helemaal het mannetje bent in het D-segment, dan heb je het helemaal mis. Volvo heeft nu namelijk de S60 Polestar af!
Voor je te enthousiast wordt: de S60 Polestar Performance Concept is een one-off die Volvo Cars Official Motorsports en Polestar voor een klant hebben gebouwd. De betrokken partijen hebben echter al aangegeven dat er bij voldoende interesse daadwerkelijk een kleine serie S60's Polestar wordt gebouwd.
Als dat gebeurt, komt er een zeer indrukwekkende performance sedan bij. De S60 Polestar heeft namelijk een opgefokte T6-motor onder de kap. Normaliter is het blok al goed voor 304 pk, door onder meer een grotere turbo is de zescilinder in de Polestar goed voor 508 pk en 575 Nm. De sprint naar 100 km/h kost slechts 3,9 seconden en de topsnelheid is 300 km/h. Schakelen gaat met de hand via een zesbak. Uiteraard heeft de S60 vierwielaandrijving om alle aandrijfkrachten de baas te kunnen.
De S60 Polestar is voor en achter 20 millimeter breder dan een T6. De wielen hebben een diameter van 19 inch en daarachter bevinden zich Brembo remmen. Verder heeft de auto een nieuwe voorbumper met een splitter, sideskirts, een spoiler op de kofferklep en een nieuwe achterbumper met een diffusor. Binnenin heeft de Polestar speciale kuipstoelen en alcantara voor het stuurwiel, de pookknop en de middenconsole.
Als je denkt dat je met je M3, RS4 of C 63 AMG helemaal het mannetje bent in het D-segment, dan heb je het helemaal mis. Volvo heeft nu namelijk de S60 Polestar af!
Voor je te enthousiast wordt: de S60 Polestar Performance Concept is een one-off die Volvo Cars Official Motorsports en Polestar voor een klant hebben gebouwd. De betrokken partijen hebben echter al aangegeven dat er bij voldoende interesse daadwerkelijk een kleine serie S60's Polestar wordt gebouwd.
Als dat gebeurt, komt er een zeer indrukwekkende performance sedan bij. De S60 Polestar heeft namelijk een opgefokte T6-motor onder de kap. Normaliter is het blok al goed voor 304 pk, door onder meer een grotere turbo is de zescilinder in de Polestar goed voor 508 pk en 575 Nm. De sprint naar 100 km/h kost slechts 3,9 seconden en de topsnelheid is 300 km/h. Schakelen gaat met de hand via een zesbak. Uiteraard heeft de S60 vierwielaandrijving om alle aandrijfkrachten de baas te kunnen.
De S60 Polestar is voor en achter 20 millimeter breder dan een T6. De wielen hebben een diameter van 19 inch en daarachter bevinden zich Brembo remmen. Verder heeft de auto een nieuwe voorbumper met een splitter, sideskirts, een spoiler op de kofferklep en een nieuwe achterbumper met een diffusor. Binnenin heeft de Polestar speciale kuipstoelen en alcantara voor het stuurwiel, de pookknop en de middenconsole.