Dank je wel
Ik ben zelf altijd heel critisch geweest over Renault.
Het is een rijks betaald produkt en het maakt niet uit wat er staat Als er maar wat staat.
Dat volvo er ook mee in zee is gegaan snap ik nu nog steeds niet.
Het kwaliteits verschil is zo groot!!!!
Neem nu BV de S/V 40 fase 1 en 2 versnellingsbak , achteruit aan de linker kant.
Is dus een Renaultbak en als er iets kapot gaat is het de versnellingsbak.
In de S/V 40 heeft ook nog ff een GDI blok gezeten van Mitsubishi. ook geen succes.
Motoren van de 300 serie onder de 2-liter.
400 serie Allemaal Renault .
zet die op BV LPG en het word een grote ellende.
De 360 GLT die ik gehad heb zat een 2-Liter volvo blok in.
Dat was kwaliteit samen met de 5 pitters.
Maar ik moet zeggen dat de Clio V die ik nu heb zeer goed bevalt.
Hij is snel , Pittig en best comfortabel dus best blij mee.
Ik ben ook geen fan van Renault auto’s, maar motoren bouwen kunnen ze! Niet voor niks twaalf keer F1 kampioen geworden…
Inderdaad op de Volvo Red Block (2 liter 4 cylinders) na alle 300-series motoren (wel altijd lekkende carburateurs, maar daar heeft de TC van de Volvo 300 Club een mooie modificatie voor ontwikkeld) en ik heb in de 440 ook een simpele 1.8i single point - zeer betrouwbaar. Dus ondanks de weinig succesvolle PRV-samenwerking, snap ik wel dat Volvo voor de kleinere modellen bij Renault is gaan winkelen voor de aandrijving.
Volgens mij worden versnellingsbakken altijd gewoon ingekocht bij bedrijven als Aisin (Toyota), BorgWarner en ZF.