Nog even een vraagje mbt mijn Ultra Racing veerpoot brug die deze week bezorg moet worden - ik heb mijn research niet goed genoeg gedaan voor ik op het koop knopje klikte, en lees nu op verschillende fora dat bij gebruik van die veerpoot brug de afstand tot de motorbalk erg (te?) klein is, en het daarom aangeraden wordt om de motorbalk rubber bussen te vervangen met polyurethaan bussen..?
lees ik bijvoorbeeld : "We also highly recommend installation of our Strut Bar Conversion Kit, to minimize potential contact between the engine brace and the strut brace caused by engine movement."
Aangezien het stijver maken van de motorbalk meer vibraties doorgeeft en ik de veerpootbrug juist gekocht heb om minder flex te hebben en dus minder interieur geluid word ik niet vrolijk van deze openbaring
Geen zorgen, er komt totaal geen trilling mee met die dingen. Er zitten op de motor twee erg flexibele ruime rubbers, die op het uiteinde kan he prima door massief metaal vervangen zonder verschil.
Geen zorgen, er komt totaal geen trilling mee met die dingen. Er zitten op de motor twee erg flexibele ruime rubbers, die op het uiteinde kan he prima door massief metaal vervangen zonder verschil.
Is dat zo?
Ik lees op verschillende fora over kits die de rubber bussen aan het einde van de motorbalk vervangen door stevige versies, zogenaamd om van de motorbalk een soort strut bar te maken, met de notitie dat dat wel veel extra trillingen oplevert..?
Als je PU in het midden monteerd wel, maar zolang daar een rubber in zit die zelfs los zit (die vierkante) hoe wil dat dan überhaupt iets door kunnen geven? Ik heb er niks van gemerkt, pas met een PU bus kwamen er resonanties, die zijn er dus weer uit op de daily.
P.s. wil je geen geld uit geven, tik 2x 4 spijkertjes rond de rubber bus en dan is de bewegingsvrijheid is ook nihil.
Laten we zeggen 175 kg verdeeld over de laadruimte (met ingeklapte leuning achterbank en zitting v.d. achterbank is er uit, makkelijker met inklappen) en ik als bestuurder 84kg schoon aan de haak .
Ik heb ook niet lang met de oude nivomats eronder gereden om een vergelijking te kunnen maken.
Bij mij is de ruimte tussen reactiebalk en veerpootbrug ook minimaal. Maar de reactiebalk zit in PU rubbers gevat en heeft een minimale uitslag. Wel heb ik ooit tijdens een APK de veerpootbrug moeten demonteren, omdat hij het chassisnummer onzichtbaar maakt.
Ow goed punt, dat gebeurd idd door de montage van de veerpootbrug. Gaat precies over dat kijkgaatje in de paravaan waar het chassisnummer zichtbaar is.
Met wat crowdfunding wil ik die wel uitproberen voor je
Dat heb ik wel vaker, dat je dingen wilt uitproberen maar er online helemaal niets over te vinden is. Daarom deel ik graag info over dit soort dingen (gecombineerd met plaatjes)