volvo service Volvotune

Parkstad
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

volvo service Volvotune

· 
Posted: 08.03.2015 - 11:28  ·  #1
Gisteren naar Elst geweest Dennis heeft de DPF en het regenereren onderhanden genomen en de EGR dicht gezet,

Obbe heeft het software matige ervan onder handen genomen en 25% meer Newtonmeter gegeven, meer trekkracht onderin, de motor loopt gewoon ander en veel voller Ik ben echt tevreden, en ga nog een keer terug over een paar weken voor de vervanging van de wervelkleppen bij Dennis

Gewoon een aanrader de twee !!
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: volvo service Volvotune

· 
Posted: 08.03.2015 - 20:37  ·  #2
Dan hebben wij wss even met elkaar gesproken, jij met de zwarte V70NN; ik met de Barentz blauwe V70N (Belg)
Inderdaad niets dan lof over Dennis. Diagnose was zelfs kosteloos. Waar vind je dat nog?
Rammstein01
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 09.03.2015 - 21:28  ·  #3
Tja, voor goede doktoren rij ik ook graag om!

Rob
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2015 - 11:57  ·  #4
Moet je na een powertuning van Volvotune eigenlijk nog rekening houden met bijkomende zaken als extra onderhoud en/of vervangen van onderdelen ivm extra slijtage? Gaat dit niet ten koste van de levensduur van je motor?

Vanzelfsprekend hangt dit ook helemaal af van je rijstijl maar even uitgaande van een "gewone" rijstijl na de tuning.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 15.03.2015 - 12:23  ·  #5
Quote door Fi-Wi

Vanzelfsprekend hangt dit ook helemaal af van je rijstijl maar even uitgaande van een "gewone" rijstijl na de tuning.

Je geeft zelf het antwoord. Extra slijtage zul je pas ervaren, als je de auto extreem aanspreekt. Je gaat uit van een auto met een overbemeten 2,5T motor, voldoende voor alle omstandigheden. Je gaat tunen, ok, dus vermogen verhogen. Waarom, als je het niet zou willen gebruiken?
Mij lijkt, dat veel belangrijker is dat, voorafgaande aan tuning van de motor, alle ander zaken 100% moeten zijn. En dan denk ik aan remmen, wielen en banden, stuurinrichting, vering en demping.
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2015 - 13:02  ·  #6
Met "gewone" rijstijl bedoel ik het niet extreem belasten van je auto. Dus uiteraard wel het extra vermogen aanspreken want, zoals je zelf ook al aangeeft, waarom heb je het anders laten aanbrengen?

Maar ervan uitgaande dat je onderdelen in orde zijn, moet je dan nog met gevolgen van een tuning rekening houden?
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

· 
Posted: 16.03.2015 - 10:04  ·  #7
Quote door Fi-Wi

Met "gewone" rijstijl bedoel ik het niet extreem belasten van je auto. Dus uiteraard wel het extra vermogen aanspreken want, zoals je zelf ook al aangeeft, waarom heb je het anders laten aanbrengen?

Maar ervan uitgaande dat je onderdelen in orde zijn, moet je dan nog met gevolgen van een tuning rekening houden?

er bestaan ook V70R versies met 300+ PK en die hebben hetzelfde onderstel. Veel van de onderdelen op die versies zijn exact helzelfde als de 'tragere' versies.

Als er onderdelen in je auto in mindere staat zijn dan bestaat er de mogelijkheid dat dat naar voren komt na tuning. het komt wel eens voor dat er een slang los schiet van het inlaattraject maar die zat dan al los of de klem zat nauwelijks vast. Als je het positief bekijkt dan komen de zwakke plekken er vanzelf uit en zijn dat dingen die toch al niet in orde waren.

Selected quotes for multi-quoting:   0