Beste medeforrummers,
Me zojuist voorgesteld hier op het forum, 1 week geleden mijn volvo v70 van 1999 gekocht. Testrit gemaakt autobaan en alles zoveel mogelijk accessoires enz geprobeerd. Auto liep goed, toen ik bij de vorige eigenaar thuis aankwam liep de auto een beetje te ploffen verder niet bij stilgestaan.
Dag van de auto ophalen, geen probleem totdat ik thuis kwam. Kleine rustige straat waar ik de bocht neem in de 1 en hem in de straat in de 2 wil laten uitrollen en toen gebeurde het, de auto begon te bokken/stuiteren. Auto geparkeerd en in stationair weer aan t ploffen
ploffen.
Meerdere dagen bepaalde dingen geprobeerd.
Lmm los gehad eigen geen verschil, nokkenasversteller los gehad stationair ook geen verschil, nieuwe bougies en luchtfilter geen verschil bobines nagekeken geen schade. De auto start KOUD perfect sleutel omdraaien en direct lopen, geen bokken/stuiteren, aangekomen op m'n werk +/- 25km gereden en ja hoor weer direct bokken en stuiteren. Meerdere dagen gereden en dit doet zich dus alleen voor bij warme motor opeens ergens 5 min moeten stoppen. Auto zonder gas geven niet aan te krijgen.
Vandaag temperatuur aardig laag buiten vanuit landgraaf naar Sittard (+/- 30km) aangekomen in Sittard geen gebok, Auto stationair laten lopen alle ramen van binnen en buiten gepoetst geen probleem. Meerdere malen de ventilator aan horen springen. Stukje gaan rijden temperatuur meter liep ietsjes op en auto begon weer te bokken en stuiteren onder de 1500 toeren. Bij stationair draaien ploft de motor ook lichtjes uit de uitlaat. Door t stuiterend lopen hoor ik het druklager(koppeling intrappen weg) op en neer tikken. Nu ben ik een heel stuk gaan rijden door Sittard en dan merk ik dat als de auto net boven een vande streepjes op de temperatuurmeter uitkomt dat de problemen beginnen. De wagen heb ik al uitgelezen met een obd2 lezer niet speciaal voor volvo en daar gaf die alleen de luchtmassameter aan mrj zou dat geweest zijn omdat ik hem heb losgekoppeld???
Nu hoop ik dat hier iemand is die mij kan uitleggen waar dit probleem vandaan komt. Hopelijk is er door mijn uitleg iets wat jullie kunnen aangeven als tip. Alvast super bedankt mannen
Me zojuist voorgesteld hier op het forum, 1 week geleden mijn volvo v70 van 1999 gekocht. Testrit gemaakt autobaan en alles zoveel mogelijk accessoires enz geprobeerd. Auto liep goed, toen ik bij de vorige eigenaar thuis aankwam liep de auto een beetje te ploffen verder niet bij stilgestaan.
Dag van de auto ophalen, geen probleem totdat ik thuis kwam. Kleine rustige straat waar ik de bocht neem in de 1 en hem in de straat in de 2 wil laten uitrollen en toen gebeurde het, de auto begon te bokken/stuiteren. Auto geparkeerd en in stationair weer aan t ploffen
ploffen.
Meerdere dagen bepaalde dingen geprobeerd.
Lmm los gehad eigen geen verschil, nokkenasversteller los gehad stationair ook geen verschil, nieuwe bougies en luchtfilter geen verschil bobines nagekeken geen schade. De auto start KOUD perfect sleutel omdraaien en direct lopen, geen bokken/stuiteren, aangekomen op m'n werk +/- 25km gereden en ja hoor weer direct bokken en stuiteren. Meerdere dagen gereden en dit doet zich dus alleen voor bij warme motor opeens ergens 5 min moeten stoppen. Auto zonder gas geven niet aan te krijgen.
Vandaag temperatuur aardig laag buiten vanuit landgraaf naar Sittard (+/- 30km) aangekomen in Sittard geen gebok, Auto stationair laten lopen alle ramen van binnen en buiten gepoetst geen probleem. Meerdere malen de ventilator aan horen springen. Stukje gaan rijden temperatuur meter liep ietsjes op en auto begon weer te bokken en stuiteren onder de 1500 toeren. Bij stationair draaien ploft de motor ook lichtjes uit de uitlaat. Door t stuiterend lopen hoor ik het druklager(koppeling intrappen weg) op en neer tikken. Nu ben ik een heel stuk gaan rijden door Sittard en dan merk ik dat als de auto net boven een vande streepjes op de temperatuurmeter uitkomt dat de problemen beginnen. De wagen heb ik al uitgelezen met een obd2 lezer niet speciaal voor volvo en daar gaf die alleen de luchtmassameter aan mrj zou dat geweest zijn omdat ik hem heb losgekoppeld???
Nu hoop ik dat hier iemand is die mij kan uitleggen waar dit probleem vandaan komt. Hopelijk is er door mijn uitleg iets wat jullie kunnen aangeven als tip. Alvast super bedankt mannen