Volvo V70 T5 2001 benzine tank damp vacuum

SandeR-design
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Volvo V70 T5 2001 benzine tank damp vacuum

· 
Posted: 14.02.2014 - 18:44  ·  #1
Goede avond

wie weet of het volgende zo hoort te zijn?

mijn T5 heeft benzine damp afzuiging?

van af de inlaat spruistuk zit een zwarte slang ong 8 mm deze gaat onder langs het spruistuk
daar zit een grijse potje met een pijl er op richting motor

dan komt er een T stukje 1 gaat richting radiateur waar een regelklepje zit die zit gaat weer naar de benzine tank voor de damp aftezuigen.

de andere kant gaat richting turbo (vacuum kant) hier zit ook een grijse potje tussen met een pijp er op richting turbo.

DEZE FOTO HEB IK VAN GOOGLE !!!
ziet er het zelfde uit maar is niet van mijn V70 T5 !!!

zouden deze grijse potjes 1 weg klepjes zijn ??
dus dat ze maar op 1 manier lucht door laten ?

bv
Motor draait op vacuum .. klep bij het inlaat spruistuk gaat open zo dat hij de benzine damp bij de inlaat opsnufelt. klepje bij de tubo gaat dicht

Motor draait op turbo druk.. klepje bij de inlaat slaat dicht door de druk.. klepje bij de turbo gaat open omdat de turbo vacuum zuigt .

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel

Als ik nu aan alle bij de kanten blaas komt er gewoon lucht door heen.
lijkt mij dat als de inlaat onderdruk staat deze gewoon weg lekt weer naar de turbo toe omdat het een open verbinding is ??

gReets sandeR
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Volvo V70 T5 2001 benzine tank damp vacuum

· 
Posted: 14.02.2014 - 19:54  ·  #2
- grijze plotjes zijn inderdaad one-way klepjes (schrader valves) je kan ze testen door er doorheen te blazen of te zuigen. er mag maar in een richting lucht door stromen... als dat niet het geval is en er in beide richtingen lucht doorheen kan, is de klep kapot of zwaar vervuild van binnen waardoor deze klemt.
Ze zijn inderdaad bedoeld om te voorkomen dat de turbodruk de tank op overdruk zet tijdens het boosten.
- die electromagnetische klep kan je ook testen door er gewoon 12V vanaf een accu op te zetten en er doorheen te blazen. met 12V er op/af moet die klep open/dicht gaan.
SandeR-design
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Volvo V70 T5 2001 benzine tank damp vacuum

· 
Posted: 15.02.2014 - 09:33  ·  #3
dank je wel.
verklaard dan een hoop waarom de auto zo slecht door trekt als hij turbo druk heeft.
hij raakt hier door druk kwijt dus :'(

ga ik opzoek naar nieuwe klepjes :love:

gReets sandeR

Selected quotes for multi-quoting:   0