Goede avond
wie weet of het volgende zo hoort te zijn?
mijn T5 heeft benzine damp afzuiging?
van af de inlaat spruistuk zit een zwarte slang ong 8 mm deze gaat onder langs het spruistuk
daar zit een grijse potje met een pijl er op richting motor
dan komt er een T stukje 1 gaat richting radiateur waar een regelklepje zit die zit gaat weer naar de benzine tank voor de damp aftezuigen.
de andere kant gaat richting turbo (vacuum kant) hier zit ook een grijse potje tussen met een pijp er op richting turbo.
DEZE FOTO HEB IK VAN GOOGLE !!!
ziet er het zelfde uit maar is niet van mijn V70 T5 !!!
zouden deze grijse potjes 1 weg klepjes zijn ??
dus dat ze maar op 1 manier lucht door laten ?
bv
Motor draait op vacuum .. klep bij het inlaat spruistuk gaat open zo dat hij de benzine damp bij de inlaat opsnufelt. klepje bij de tubo gaat dicht
Motor draait op turbo druk.. klepje bij de inlaat slaat dicht door de druk.. klepje bij de turbo gaat open omdat de turbo vacuum zuigt .
Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel
Als ik nu aan alle bij de kanten blaas komt er gewoon lucht door heen.
lijkt mij dat als de inlaat onderdruk staat deze gewoon weg lekt weer naar de turbo toe omdat het een open verbinding is ??
gReets sandeR
wie weet of het volgende zo hoort te zijn?
mijn T5 heeft benzine damp afzuiging?
van af de inlaat spruistuk zit een zwarte slang ong 8 mm deze gaat onder langs het spruistuk
daar zit een grijse potje met een pijl er op richting motor
dan komt er een T stukje 1 gaat richting radiateur waar een regelklepje zit die zit gaat weer naar de benzine tank voor de damp aftezuigen.
de andere kant gaat richting turbo (vacuum kant) hier zit ook een grijse potje tussen met een pijp er op richting turbo.
DEZE FOTO HEB IK VAN GOOGLE !!!
ziet er het zelfde uit maar is niet van mijn V70 T5 !!!
zouden deze grijse potjes 1 weg klepjes zijn ??
dus dat ze maar op 1 manier lucht door laten ?
bv
Motor draait op vacuum .. klep bij het inlaat spruistuk gaat open zo dat hij de benzine damp bij de inlaat opsnufelt. klepje bij de tubo gaat dicht
Motor draait op turbo druk.. klepje bij de inlaat slaat dicht door de druk.. klepje bij de turbo gaat open omdat de turbo vacuum zuigt .
Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel
Als ik nu aan alle bij de kanten blaas komt er gewoon lucht door heen.
lijkt mij dat als de inlaat onderdruk staat deze gewoon weg lekt weer naar de turbo toe omdat het een open verbinding is ??
gReets sandeR