Quote door Doeke Dobma
Qua radio heb je de wereld aan keuze. Meest gewilde CarPlay toestellen zijn van Pioneer en Kenwood. Beide merken 'groot' in Car Audio, waarbij je bij Kenwood het geluid het meest uitgebreid kunt afstellen.
Verder heb je een inbouwframe nodig. Verreweg de mooiste en meest originele is... een originele. Voor jouw model is er een origineel frame te krijgen. Niet goedkoop, maar verreweg het mooist qua looks, pasvorm en 100% identiek qua kleur en materiaal, vergeleken met de rest van het dashboard.
Verder heb je een stuurwielbediening module nodig, als je tenminste stuurwielbediening wilt. Bij de SWC module moet een draad die past bij jouw radio. Een Kenwood heeft een andere draad voor stuurwielbediening dan een Sony of een JVC bijvoorbeeld.
Bij de stuurwielbediening module zitten ook de verloopkabels van Volvo naar ISO. Je hebt enkel nog een antenne verloopkabel nodig.
Verder, naar wens, de volgende 'accessoires';
- DAB antenne (zit soms al bij de radio)
- versterker verloopkabel (alleen als je nu een HU803 hebt)
- achteruitrijcamera
Reken bij een complete en goede CarPlay set incl goede materialen en arbeid op een 700-800 euro afhankelijk van je wensen.
Ik heb hier ruime ervaring mee, bij interesse kun je me een pb sturen.
ik had deze gezien,
https://www.audiovolt.nl/produ…AAQAvD_BwE
ik heb geen enkel idee welke kabels er nu bij zitten, ook niet welke in de auto zit, dus of het een hu803 is... geen idee haha...
en ook geen enkel idee wat ik moet bijkopen als ik die dd koop... (echt een groentje in het volvo leven)
en uiteraard zou ik stuurbediening en achteruitrijd camera willen