Quote door Bover
Ik kan volledig aansluiten bij Flevo dirk. Flevodirk heeft inderdaad in mijn Volvo gereden van de zomer toen we elkaar tegenkwamen opeen camping.
Maar goed tuning is niets anders dan het optimaliseren van je motor en daarbij behorende parameters.Ik mijn D5 al in 2012 laten tunen bij Obbe tuning en ook ik was bang voor overbelasting systeem en carrosserie enz. .Rij nog steeds zonder een enkel probleem met mn volvo
Inmiddels ben ik 400.000km verder met dezelfde tuning en verschillende aanhangers en caravan gebruik verder. Het verdiend de aanbeveling om je geartronic te laten flushen als je tuned elke 100.000km. Ik heb het elke 80.000km gedaan en met 520.000km op de teller schakelt deze erg goed zelfs in de bergen waar ik nu woon.
het rijgenot zelfs met een milde toename vermogen helpt om vloter in het verkeer mee te komen. Immers de aanpassing haalt het bekende "gat" tussen de eerste drie versnellingen weg door verandering het koppel. Je kent de auto niet meer terug en de bestuurder bepaald hoe al die extra vermogen ingezet wordt.
Obbe luistert naar je en legt uit "hoe en wat" .
Wijsheid met je overwegingen....( gewoon doen....._
Bedankt voor het delen van je ervaring
Automaat flushen gaat nu sowieso gedaan worden, op aanraden van mijn garage een flink stuk gereden (lekker dagje weg naar het strand ) en schijnbaar merk je het snelste problemen met de automaat als hij warm is en dan van P naar D gaat.....
in ieder geval schopt hij dan wel een beetje, had soms al wat twijfels of bepaald gedrag normaal was voor deze automaat maar was zo klein tijdens het rijden dat ik het niet zeker durfde te zeggen dat het niet goed was.
Quote door Bigdog
Obbe houdt rekening met de belasting van de bak.
Er zit dus een max aan.
Op forumdagen is gebleken dat lang niet alle tuners dit doen en dat ga je op termijn vaak wel merken.
ja dat is inderdaad wel een goed punt en wat ik in ieder geval vaker hoor, en wil daarom ook niet zomaar naar een tuner die van allerlei merken doet....
Quote door [-Tom-]
Waarschijnlijk niet zijn maximum koppel bij 1500 toeren, maar het zou mij niets verbazen als die gewoon min of meer dezelfde koppelkromme heeft als een 2.5T, maar dan een stuk meer natuurlijk, en misschien ietsjes steiler qua verloop.
ff van de Rica site gejat