Hallo!
ik heb nu een weekje mijn V70 opgehaald en zit al te twijfelen om het te laten chiptunen.
zoals ik al zei in de titel, het betrefd een V70n uit 2007 met een 2.5T (B5254T2) en de 5 bak geartronic automaat en 274K gelopen op dit moment
maar goed ik twijfel een beetje, kilometerstand is voor een volvo relatief laag dus hier zie ik niet direct problemen in.
alleen dit is voor mij de eerste auto met automaat, geen idee wat voor impact dit heeft.
automaat voelt goed aan, voor mij als leek in ieder geval, geen raar gebonk als ik hem op zijn staart trap (na hem goed warm gereden te hebben uiteraard) ook niet onder normale omstandigheden
als ik het goed begrijp ligt dit "basis" blok (B5254) er ook bij de " R's " in en hebben die nog wel eens last van gescheurde cilinderwand(en) hoe reƫel is dat risico bij deze variant? het lijkt mij, gezien het verminderde vermogen en druk van de turbo dus minder groot risico, maar door de verhalen hierover wordt ik toch een beetje angstig om hem te laten tunen.
de preventieve olie druk herstel ga ik binnenkort (binnen 2 weken) uit laten voeren.
qua automaat flushen lees / hoor ik voors en tegens om het te doen als je geen problemen hebt.... en dan nog een discussie over wel of geen reinigingsmiddel? maar goed daar ben ik me nog over aan het inlezen.
schijnbaar is een argument tegen het vroegtijdig (zonder klachten) flushen dat dat voor de kleppen in de automaat nadelig kan zijn?
en dat reinigingsmiddel de koppelomvormer aan zou tasten / filter vol zou komen te zitten met onnodige zooi?
voor mij is het uitgangspunt dat de auto betrouwbaar blijft, ik snap dat tuning wat meer risico met zich mee neemt, maar het moet niet te gek worden.
ik heb geprobeerd om het een en het ander te zoeken, maar kom niet tegen wat ik zoek (of ik zoek slecht, in dat geval mijn excuses)
zie graag jullie meningen en info te gemoed
ik heb nu een weekje mijn V70 opgehaald en zit al te twijfelen om het te laten chiptunen.
zoals ik al zei in de titel, het betrefd een V70n uit 2007 met een 2.5T (B5254T2) en de 5 bak geartronic automaat en 274K gelopen op dit moment
maar goed ik twijfel een beetje, kilometerstand is voor een volvo relatief laag dus hier zie ik niet direct problemen in.
alleen dit is voor mij de eerste auto met automaat, geen idee wat voor impact dit heeft.
automaat voelt goed aan, voor mij als leek in ieder geval, geen raar gebonk als ik hem op zijn staart trap (na hem goed warm gereden te hebben uiteraard) ook niet onder normale omstandigheden
als ik het goed begrijp ligt dit "basis" blok (B5254) er ook bij de " R's " in en hebben die nog wel eens last van gescheurde cilinderwand(en) hoe reƫel is dat risico bij deze variant? het lijkt mij, gezien het verminderde vermogen en druk van de turbo dus minder groot risico, maar door de verhalen hierover wordt ik toch een beetje angstig om hem te laten tunen.
de preventieve olie druk herstel ga ik binnenkort (binnen 2 weken) uit laten voeren.
qua automaat flushen lees / hoor ik voors en tegens om het te doen als je geen problemen hebt.... en dan nog een discussie over wel of geen reinigingsmiddel? maar goed daar ben ik me nog over aan het inlezen.
schijnbaar is een argument tegen het vroegtijdig (zonder klachten) flushen dat dat voor de kleppen in de automaat nadelig kan zijn?
en dat reinigingsmiddel de koppelomvormer aan zou tasten / filter vol zou komen te zitten met onnodige zooi?
voor mij is het uitgangspunt dat de auto betrouwbaar blijft, ik snap dat tuning wat meer risico met zich mee neemt, maar het moet niet te gek worden.
ik heb geprobeerd om het een en het ander te zoeken, maar kom niet tegen wat ik zoek (of ik zoek slecht, in dat geval mijn excuses)
zie graag jullie meningen en info te gemoed