Hallo volvo rijders mijn volvo start smorgens de eerste keer niet, loopt 1 a 2 sec slecht en slaat dan af.
Direct weer starten en de motor loopt netjes zoals ik gewend ben.
Met vida uitgelezen maar geen fouten gevonden.
Wat nu
Op LPG wil de motor wel eens hikje veroorzaken.
laptop aansloten op de ECM gasklephoek, gaskepsensor 1 en 2 en nominale gasklephoek en een laptop aan gesloten op vogel gas installatie met de software ingesteld op diagnose.
Auto gestart motor is warm (start op benzine en na een tijdje op LPG)
Op het moment de de gas installatie ingeschakeld wordt veranderd de nominale gasklep hoek (zie foto) dit moet gelijk blijven
Vogel diagnose heeft de mogelijkheid om een gasinjector uit te schakel en de des betervende benzine injector neemt het over,
door de gas injectoren een voor een uit en aan te zetten en gelijk de emc gasklep grafieken te bekijken kan de injector op gespoord worden.
Bij mij was het cilinder 4.
Na verder onderzoek blijk de gas injector te lekken, dit was ook het probleem dat de motor bij de eerste start poging de motor afsloeg, als de motor koud is lekt de injector te veel gas in het inlaatspruitstuk en de cilinder krijgt bij de eerste start een rijk en verkeerd mengsel (benzine en gas).
De ECU wel dit bij regelen raakt in de war en stop het start proces.
Bij de tweede start poging is alles weer neutraal en de motor slaat die direct aan,
Oplossing Injectors 4 en 5 vervangen AEB2S
Groeten BUM
Direct weer starten en de motor loopt netjes zoals ik gewend ben.
Met vida uitgelezen maar geen fouten gevonden.
Wat nu
Op LPG wil de motor wel eens hikje veroorzaken.
laptop aansloten op de ECM gasklephoek, gaskepsensor 1 en 2 en nominale gasklephoek en een laptop aan gesloten op vogel gas installatie met de software ingesteld op diagnose.
Auto gestart motor is warm (start op benzine en na een tijdje op LPG)
Op het moment de de gas installatie ingeschakeld wordt veranderd de nominale gasklep hoek (zie foto) dit moet gelijk blijven
Vogel diagnose heeft de mogelijkheid om een gasinjector uit te schakel en de des betervende benzine injector neemt het over,
door de gas injectoren een voor een uit en aan te zetten en gelijk de emc gasklep grafieken te bekijken kan de injector op gespoord worden.
Bij mij was het cilinder 4.
Na verder onderzoek blijk de gas injector te lekken, dit was ook het probleem dat de motor bij de eerste start poging de motor afsloeg, als de motor koud is lekt de injector te veel gas in het inlaatspruitstuk en de cilinder krijgt bij de eerste start een rijk en verkeerd mengsel (benzine en gas).
De ECU wel dit bij regelen raakt in de war en stop het start proces.
Bij de tweede start poging is alles weer neutraal en de motor slaat die direct aan,
Oplossing Injectors 4 en 5 vervangen AEB2S
Groeten BUM
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).