Remcylinder of -bekrachtiger? Of allebei? Ze werken samen maar zijn wel verschillend (cylinder werkt met hydrauliek, bekrachtiger pneumatisch)
Zie hier voor wat uitleg:
https://www.mvwautotechniek.nl/rembekrachtiger/
Auto = 2015 T5, dus P3 benzine (moest even

en voor mezelf...).
Wat voor olie zit in de bekrachtiger? Motorolie? Kan ook zijn dat er remolie bedoelt wordt, dat is strikt genomen geen olie volgens mij maar wordt wel vaak zo genoemd. Dat moest eerst duidelijk zijn want dat bepaalt waar het evt. vandaan komt.
Remvloeistof kan vanuit het reservoir via de master cylinder wellicht in de bekrachtiger komen vanwege een lekkende seal, maar dan zou het niveau in het vaatje moeten dalen.
Motorolie kan denk ik vanuit het inlaatspruitstuk, via het vacuümsysteem. Een rembekrachtiger heeft vacuüm nodig om de pedaalkracht te vermenigvuldigen. Bij mijn weten komt dat bij benzines vanuit het inlaatspruitstuk en bij diesels vanuit de vacuümpomp.
Zit er geen afscheider of terugslagklep in die voorkomt dat er met het vacuüm andere dingen meekomen, zoals olie? Wellicht kan iemand een plaatje oprakelen uit VIDA met de vacuümslangen van jouw motortype om te bevestigen hoe dat zit bij jouw auto.
Het lijkt erop dat ze bij de vorige reparatie niet naar de onderliggende oorzaak gekeken hebben (bekrachtiger vervangen, want kapot, maar zonder te weten waardoor?), want anders zou je toch niet zo snel weer zoiets verwachten. Nog levensgevaarlijk ook - dat is zeker niet des Volvo's! Ik zou toch teruggaan naar de garage die dit vorig jaar hersteld heeft en garantie eisen, ook al heb je geen vertrouwen meer in die garage, want het is geen toeval dat dit nu weer gebeurt.