Hallo forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een nieuw topic openen over de volgende schokkende gebeurtenissen die ik recent met mijn "trouwe"V70 heb beleeft.
Ik bezit een V70 met een D5 motor welke net 220.000 Km heeft gelopen.
Het bouwjaar is 2003.( schakel )
4 weken geleden plotseling olie lekkage aan de koppeling zijde.
Na enig speurwerk op het web, kwam ik er achter dat er een dopje in het blok zit dat er spontaan na een jaar of 9 - 10 uit kan vallen.
Enfin, de auto naar de garage, wat blijkt, de zelfstellende drukgroep moet meteen vervangen worden,de koppelingsplaten, het motorblok moest bijna compleet uitgebouwd worden!!!
Dat allemaal door een dopje van 30 euro cent
Klaar, meteen even een APK erbij en een paar nieuwe banden. Ik kan er weer een mooi tijdje tegen aan. Kosten 1780 euro!
Vorige week:
Ik rijd van mn oprit de weg op, schakel naar de tweede versnelling en.... de hel breekt los!
Multiriem kapot, deze is door de beschermkap heen geslagen en meteen de distributie maar even kapot geslagen, twee kleppen krom, scheur in olie kanaaltje in de cillinderkop en dat allemaal door een vastgelopen spanrol van de multiriem!!!
Het schijnt allemaal bekend te zijn bij de Volvo dealer, maar er wordt niets mee gedaan. Volvo, neem een voorbeeld aan Toyota! Deze zet zelfs na 5 jaar nog een nieuwe D4 motor in zijn modellen.
Nieuwe cilinderkop en vlakken en monteren, wat een ellende en weer een rekening richting de 2500 euro!
Mijn grote trots laat me in de steek, ik heb de auto sinds 2006, maar een andere kopen... ik denk het niet! Deze moet ik aan end rijden, ik krijg mn geld er nooit weer voor.
Is dit een bekend verhaal?
Mvg, Black Bull :bandit:
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een nieuw topic openen over de volgende schokkende gebeurtenissen die ik recent met mijn "trouwe"V70 heb beleeft.
Ik bezit een V70 met een D5 motor welke net 220.000 Km heeft gelopen.
Het bouwjaar is 2003.( schakel )
4 weken geleden plotseling olie lekkage aan de koppeling zijde.
Na enig speurwerk op het web, kwam ik er achter dat er een dopje in het blok zit dat er spontaan na een jaar of 9 - 10 uit kan vallen.
Enfin, de auto naar de garage, wat blijkt, de zelfstellende drukgroep moet meteen vervangen worden,de koppelingsplaten, het motorblok moest bijna compleet uitgebouwd worden!!!
Dat allemaal door een dopje van 30 euro cent
Klaar, meteen even een APK erbij en een paar nieuwe banden. Ik kan er weer een mooi tijdje tegen aan. Kosten 1780 euro!
Vorige week:
Ik rijd van mn oprit de weg op, schakel naar de tweede versnelling en.... de hel breekt los!
Multiriem kapot, deze is door de beschermkap heen geslagen en meteen de distributie maar even kapot geslagen, twee kleppen krom, scheur in olie kanaaltje in de cillinderkop en dat allemaal door een vastgelopen spanrol van de multiriem!!!
Het schijnt allemaal bekend te zijn bij de Volvo dealer, maar er wordt niets mee gedaan. Volvo, neem een voorbeeld aan Toyota! Deze zet zelfs na 5 jaar nog een nieuwe D4 motor in zijn modellen.
Nieuwe cilinderkop en vlakken en monteren, wat een ellende en weer een rekening richting de 2500 euro!
Mijn grote trots laat me in de steek, ik heb de auto sinds 2006, maar een andere kopen... ik denk het niet! Deze moet ik aan end rijden, ik krijg mn geld er nooit weer voor.
Is dit een bekend verhaal?
Mvg, Black Bull :bandit: