Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

En nu?

 
 
 
 
 
Mobby1971
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 12.08.2024 - 11:17  ·  #1
Hoi,

Een kennis van mij heeft voor best wat centen een Volvo V70, 2.0T R-Edition (203PK) uit 2011 gekocht een jaar geleden.

Nu is met de vakantie de motor kapot gegaan. De auto is naar de garage van mijn werk verscheept.
We moeten nog diagnose stellen maar het ziet er niet goed uit.

Cilinder 3 heeft geen compressie meer.

Mochten we de motor moeten vervangen?
Kunnen we dan ook kijken voor bijvoorbeeld een Ford motorblok?

Zoals dit bijvoorbeeld? Ford TNBA

Alvast dank voor de reacties
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 570
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 12.08.2024 - 11:37  ·  #2
Is de compressie ook gemeten met wat olie op de zuiger?
Als de compressie dan niet veranderd zit het probleem iig niet in de zuigerveren/olie schraapveren.
Wellicht volstaat een gereviseerde kop op een nieuwe koppakking.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1514
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 13.08.2024 - 21:16  ·  #3
Ik weet niet of het technisch wel gaar werken, maar een R met een Ford blok...
Ik denk dat je meer waarde van de auto afschaaft dan het prijsverschil tussen de blokken.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1846
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 13.08.2024 - 21:59  ·  #4
Quote door Vogel

Ik weet niet of het technisch wel gaar werken, maar een R met een Ford blok...
Ik denk dat je meer waarde van de auto afschaaft dan het prijsverschil tussen de blokken.




Dit is toch een r edition waar al een Ford blok in zit, zo’n 2.0 T vier cilinder.
De R edition p3 is mi meer visueel dan dat het een R is obv P2. Heb er destijds ook naar gekeken , met van die twee kleurige stoelen etc .


Qua waarde daling maakt het mi dus niks uit wat dat betreft.
Denk wel dat je bij een vervangend blok altijd de vraag houd… hoeveel heeft het echt gelopen …
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2112
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 09:26  ·  #5
Het is de R-Design (ipv R-Edition). Heb deze tot een jaar terug gehad. Dat is inderdaad de 4 cilinder turbo motor die bijv. ook in de Ford S max ligt.
Zuur dat de motor het begeven heeft. Vond het een fijne soepele en snelle motor.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 322
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 10:19  ·  #6
Staan deze motoren erom bekend dat ze zo snel defect gaan?
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 279
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 11:00  ·  #7
Er lopen wat rechtszaken in de VS tegen Ford over de ecoboost motoren.
Groot issue was dat er koelvloeistof in de cilinders liep waardoor de motoren stuk liepen. Er zijn recalls voor geweest maar advocaten betwijfelen of Ford het probleem daadwerkelijk heeft opgelost.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 15:10  ·  #8
Ford heeft op totaal verschillende motoren de aanduiding "Ecoboost" geplakt, een 1.6 turbomotor van een oorspronkelijk Yamaha ontwerp (zat ook in V70 als T4, niet te verwarren met de 2.0 T4 die later kwam en een Volvo-motor is), een 2.0 GDTI turbomotor van een oorspronkelijk Mazda ontwerp (deze motor zit in de V70 als 2.0T of T5), in de VS een totaal andere 2.0 (Twin-Scroll) en zelfs V6 blokken, en later de 1 liter driecilinders die nu nog in de Focus en C-Max zitten.

De latere 2.0 Twin-Scroll (niet door Volvo gebruikt) heeft inderdaad problemen met koelvloeistof die in de cilinders loopt, maar van de eerste is niet gebruikelijk dat ze zomaar de geest geven. Dat gezegd hebbende, je kunt ook gewoon pech hebben. 😔

Zie ook https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=134
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 322
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 16:24  ·  #9
Hoop vermogen uit een 2 ltr lees ik
Zou dat niet het probleem zijn met die motoren
Teveel vermogen eruit willen persen?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2075
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 14.08.2024 - 16:47  ·  #10
Quote door Marcel classic v70

Hoop vermogen uit een 2 ltr lees ik
Zou dat niet het probleem zijn met die motoren
Teveel vermogen eruit willen persen?


Teveel vermogen is nooit het probleem, slecht ontwerp wel, en laten we de afgelopen 20~25 jaar steeds minder kwaliteit produceren, en meer en meer bezuinigen op het ontwerp.

Er kan prima betrouwbaar 500pk uit een 2 liter gehaald worden, mits goed behandeld en onderhouden gaat dat gewoon vele tonnes km's mee.
Mobby1971
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70, 2.0T R-Edition motorblok kapot

 · 
Posted: 04.09.2024 - 09:52  ·  #11
Inmiddels is het blok uitgebouwd en bij het Revisiebedrijf gebracht. Cilinder 3 heeft een verbrande klep. De olieschraapveren zitten vol verbrande olie.

Complete revisie inclusief nieuwe zuigers etc.

Dank voor de antwoorden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0