Volvo V70 te koop met moterschade

Wie kan mij helpen

michiel.vermeulen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Volvo V70 te koop met moterschade

· 
Posted: 19.02.2025 - 11:23  ·  #1
Dag Allemaal,

Ik ben Michiel Vermeulen woonachtig te Zaltbommel en rijd een aantal jaar een prachtige groene V70 uit 2001. Helaas moet er aan onze liefde een einde komen want de krukaskering distributiezijde is lek!!! Er valt volgens de monteur weinig meer aan te doen omdat ook de automatische bak aan zijn einde is. Het is allemaal geen goed nieuws wellicht ook niet voor dit forum maar ik dacht ik probeer het gewoon en zie wel of er iemand interesse heeft of iemand weet die iets met de auto kan. Hij is altijd in onderhoud geweest en de binnenzijde is ook netjes met natuurlijk gebruikssporen wat wat verwacht je van een auto uit 2001. Mocht er interesse zijn laat mij dat dan weten dan kan ik je het nummer geven van de monteur die de afgelopen 4 jaar de auto heeft onderhouden en veel meer weet van de auto dan ik. Wat er ook met de auto gebeurt ik blijf op dit forum want ik ben al aan het zoeken naar een mooie V70 of een XC70 wel een youngtimer en het liefst diesel. Nou ik hoop dat iemand en mij en de auto kan helpen aan een mooi onderkomen want ik zou het toch zonde vinden als dit pareltje op de sloop verdwijnt. Alvast mijn dank. Groet, Michiel Vermeulen (er zijn of meer foto’s)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Volvo V70 te koop met moterschade

· 
Posted: 19.02.2025 - 13:03  ·  #2
Welkom op het forum.
Soms is het niet anders en moet je afscheid nemen van een auto. Denk niet dat er hier mensen op een auto voor onderdelen zitten te wachten, maar je weet maar nooit. Een auto met kapotte motor en bak is toch geen pareltje meer ;-) dat was het ooit, in een verleden :)
Succes met het vinden van een nieuwe. Een youngtimer diesel zal je voor een prikje op de kop moeten kunnen tikken lijkt me. Die zijn niet meer zo gewild omdat je er niet echt meer mee in nederland kunt rijden.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 13:51  ·  #3
Dat is jammer, maar op een gegeven moment houdt het op, als de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van de auto.
Nochtans is een lekke keerring nou niet direct motorschade, tenzij hij zoveel gelekt zou hebben dat de oliedruk in het geding is gekomen en er elders in de motor lagerschade is oid. Maar als je dit zelf niet kan aanpakken en het tegen uurloon bij een garage moet laten doen, dan is het wel over ten opzichte van de restwaarde van een diesel in NL. Mocht je het zelf kunnen doen, dan zou je het nog kunnen proberen, zo'n keerring is niet duur en de bak is wellicht nog te verbeteren met flushen / olie vervangen, maar dat is ook geen zekerheid. Al met al ligt het meer voor de hand om naar iets anders uit te kijken inderdaad. Succes met de verkoop, ik zou naar de bekende Volvo slopers bellen en zien wat zij er nog voor willen geven. Hier hoor je regelmatig van AutoRima, Elferink, Venyard maar elders in het land zullen er meer zijn.
ErikB1971
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 14:10  ·  #4
En het is maar net hoe je er naar kijkt, ik ga net het project in om in een vergelijkbare situatie zowel bak als motor te reviseren.
Alles hangt natuurlijk af van je kilometers de komende jaren, je wensen, in hoever je kosten fiscaliseerbaar zijn en dergelijke.

Maar bij dit soort auto's is het statement dat een auto vervangen moet worden als de hoogte van de reparaties de waarde overstijgt is niet per definitie waar.
Ed-Raket

Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 14:45  ·  #5
Ja, dit is gewoon einde oefening.
Ben zelf ook in het bezit van een V70 uit hetzelfde bouwjaar. En die is nog in goede toestand. Motor en bak doen het nog goed.
Daar ik er binnenkort vanaf moet al wat handelaren langs geweest en contact gehad met wat auto inkoop organisaties.
Ze geven er echt geen drol meer voor.
Het zou dan ook echt oerdom zijn om veel geld te gaan investeren in zo'n ding als er iets goed stuk gaat.
Voor hetzelfde geld koop je gewoon een goed rijdende andere auto van een jonger bouwjaar in een betere staat.
Afvoeren naar de sloop is dus het verstandigste.
michiel.vermeulen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 14:53  ·  #6
Dank voor jullie reacties tja denk dat er weinig eer te behalen valt. Ik ben niet handig genoeg om het zelf te doen dus rest er denk ik maar 1 optie….
Even terugkomend op het diesel verhaal ik heb zeker niet onder een steen gelegen maar ik rijd 30.000 kilometer per jaar ongeveer, ik kom niet in de 4 grote steden dan is het economisch toch interessant om een diesel te rijden? De V70 die ik heb/had was benzine en dat merkte ik wel 5 cilinders 1:10 dus vandaar mijn richting naar diesel. Maar daar zullen jullie ook wel je ideeen over hebben even los of je een stikstofkenner bent. Ik hoor het graag.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 19:01  ·  #7
Een mooie V70 D5 van na de facelift zou ik dan voor kijken. Of de opvolger de NN kan je inmiddels ook als youngtimer rijden. Heb er zelf nog naar gekeken maar die zijn nog euro4 en daarmee kom ik Den haag niet in. Als je verder geen milieuzones aandoet dan is een diesel zeker geen verkeerde keuze gezien het zuinige verbruik. Met mn huidige benzine NN red ik met moeite 1 op 9, en dan rij ik vrij normaal
Ed-Raket

Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 19:34  ·  #8
Je kan het overwegen er eentje aan te schaffen. Maar betaal er aub. niet teveel voor. Die dingen gaan in de handel/export voor een habbekrats.
Vergeet ook niet dat de mrb op diesels steeds duurder wordt. Het einde hiervan is nog lang niet in zicht. Dit zijn zware auto's dus mrb is niet mals. Je gaat zo richting de 200 euro per maand.
michiel.vermeulen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 21:13  ·  #9
Dat is mijn enige zorg wat gaat de mrb in de toekomst doen zeker die diesels tja ook weer een overweging waard goh je kunt ook niet eens meer onbezorgd rijden……
Ed-Raket

Subject:

· 
Posted: 19.02.2025 - 22:26  ·  #10
Quote door michiel.vermeulen

Dat is mijn enige zorg wat gaat de mrb in de toekomst doen zeker die diesels tja ook weer een overweging waard goh je kunt ook niet eens meer onbezorgd rijden……

Onbezorgd rijden kan wel. Dan moet je een Toyota gaan rijden.
Werd net nog gezegd bij de mannen van VI.
10 jaar garantie en zijn niet stuk te krijgen.
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 09:24  ·  #11
Wat zou je er voor willen hebben Michiel?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 09:34  ·  #12
Als het om zuinig rijden gaat, neem dan wel een handbak, die zijn een stuk zuiniger dan de automaten (tenzij je een Powershift double clutch bak neemt maar dan draait de bak in de soep, ook niet goedkoop).
Mijn V70N handbak 2.4D gaf gemiddeld 6.2 liter / 100km aan (1:16) wetende dat de boordcomputer er meestal nog wel een half litertje af liegt, en mijn huidige V70nn met dezelfde motor en automaat kan ik met grote moeite (veel ecodriven op de snelweg) op 6.9 liter / 100km krijgen = 1:14,5 (aan de pomp gemeten realistisch plm. 7.5 liter / 100km = 1:13,3) dus voor de zuinigheid moet je geen vijfcilinder Volvo nemen. De Ford Kuga benzine van mijn pa haalt betere cijfers ;-)
michiel.vermeulen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 10:20  ·  #13
Dacht aan 500 euro!
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 10:33  ·  #14
Ik rijd met een rustige rijstijl 1:11 op lpg. Kostentechnisch de winnaar.

Is dat geen optie voor je?
michiel.vermeulen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 10:39  ·  #15
Optie erbij maar van 1 op 11 naar 1 op 10 hmmm, maar dank voor deze optie.

Selected quotes for multi-quoting:   0