Sinds een week iets nieuws, mijn Volvo slaat 2.4 automaat slaat ineens af als ik over een hobbel rijd. Iemand een idee? Als ik hem in P zet, dan start de auto weer prima. Er zijn helaas veel hobbels op Bonaire:-(.
Ik denk dat Roberto wel in de goede richting zit. Klinkt alsof er ergens een slecht contact zit. Zitten de accupolen goed vast? De dikke plussen onder de motorkap ook?
Ik heb meegemaakt dat de plus van de accu was afgescheurd van de dikke klem die op de accu pool gaat. Bij bochten naar links en hobbels viel de auto dan kortstondig uit, klinkt vergelijkbaar het jouw symptomen.
De oorzaak gevonden, aircopomp sloeg soms vast. Vanmorgen kreeg ik de Volvo helemaal niet meer aan. Gelukkig hebben we hier een roadservice die met een hamer en een beitel alles weer aan de gang krijgt:-). Nu op zoek naar een aircopomp, wordt waarschijnlijk verschepen.
Dank voor het aanbod, gelukkig lag er nog een S80 hier in de Kunuku met een vastgelopen blok. Ze hebben de aircopomp overgezet en nu maakt het blok ineens een stuk minder geluid. Pomp was dus al langer het probleem.
Nu alleen nog lekkage bij de O ringen, die moet ik nog vervangen en dan met r134 a van de plaatselijke Chinees proberen de airco weer gevuld te krijgen. Blijft prutsen hier op zo'n eiland:-).