Volvo V70 2.4T start in eens niet meer

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Volvo V70 2.4T start in eens niet meer

· 
Posted: 28.09.2015 - 22:03  ·  #16
Volgens mij moet je ff met 2 man de druk testen, Jij onder de kap, en een ander het contact aan en uit zetten of starten. De brandstof pomp gaat bij contact aan als het goed is maar heel even draaien om op druk te komen en stopt daarna.
(please correct me if I'm wrong ;-) ).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 23:53  ·  #17
Tja mij lijkt nog steeds t eenvoudigst en veiligst om de gemeten druk uit te lezen met vida. ik hou niet zo van experimenteren met open benzinetanks <_<
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 23:59  ·  #18

ik hou niet zo van experimenteren met open benzinetanks

Laat staan met sproeiende benzine................. :'(
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 08:16  ·  #19
Quote door Volvo V70 2.4T

Brandstof met contact aan druppelt dan uit de brandstofrail ventiel,
Heb daarna onder de achterbank op de 2 aderige kabel gemeten van de brandstof pomp
Hier stond wel 12 volt op,( dit is toch de voeding van de brandstifpomp?

Zal morgen de deksel los maken in te kijken/horen of de brandstofpomp wel draaid.

Moet ik nog ergens op letten bij het demonteren?

Errm...
Zwart en blauw zijn die kabels, als ik het goed heb, maar volgens mij hoort er ook een groene bij (om de linker- en rechtercompartimenten van je brandstoftank aan te sturen), of rijd je af-fabriek op gas (groen links (haha) en blauw rechts)?

Het relais zit in de CEM (dus onder het stuur waar dat lampje ook zit)

Gebaseerd op het schema van een 2002'er, dus ik hoop dat het allemaal klopt voor jouw auto ook

Zo moet je brandstofpomp eruit zien:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 09:14  ·  #20
een draaiende pomp hoor je vanuit de bestuurdersstoel als passagiers tenminste stil zijn, dus sowieso als je de achterbank eraf hebt.. test hem maar niet uitgebouwd, bestel maar een nieuwe../gebruikte.. en maak a.u.b. geen vonkjes met de pomp uitgebouwd inderdaad..
Marc de Rooij
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2015 - 18:52  ·  #21
Heren, Ik heb ben bij Ferry geweest om de auto uit te lezen en zit dit dus te volgen.

Maar heb nu de vraag of het besprokene over de benzinepomp/benzinedruk wel een foutmelding kan geven in de UEM.
Vida geeft toch de UEM in rood aan.

Ik heb geprobeerd om de Vida uitdraai in PDF hierbij te plaatsen maar dat lukt niet zo snel.

Kan ik nu nog zien in de gegevens wat de benzinedruk was tijdens het uitlezen.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2015 - 19:24  ·  #22
Nee, brandstofdruk moet je expres "loggen". Als dat niet is gebeurd, kun je dat niet teruglezen.

De UEM is de Upper Electronic Module. Heeft niks met je brandstofpomp te maken. Wel zit daar de communicatie met de afstandsbediening en de "afspraken" over je alarm lopen daar langs. Kan dus eventueel wijzen op een communicatieprobleem. Het lijkt me sterk dat daardoor je auto niet wil lopen, aangezien hij wel rondgaat, toch?
Maar je weet maar nooit. De codes zijn wel interessant. Probeer dus ff die pdf te uploaden!
Marc de Rooij
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2015 - 20:00  ·  #23
Als de startblokkering niet juist werkt gaat het blok wel rond maar wil niet starten volgens mij.

Schiet me u ook en ander forum item binnen m.b.t. de communicatie van de sleutel t.o.v. stuurslot (antenne in slot ) maar weet niet of dat zulke problemen kan geven.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 12:47  ·  #24
Hoeveel benzine zit er überhaupt nog in? En staat 'ie op een hellin(kje) geparkeerd?

Als heel weinig ("ja, maar nog wel boven het rood"), probeer er dan ook eens wat meer benzine bij te gooien eerst, minstens een litertje of 10.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 13:34  ·  #25
Quote door waal70

Hoeveel benzine zit er überhaupt nog in? En staat 'ie op een hellin(kje) geparkeerd?

Als heel weinig ("ja, maar nog wel boven het rood"), probeer er dan ook eens wat meer benzine bij te gooien eerst, minstens een litertje of 10.

dat zou wel een gevalletje "of je stopt de stekker er in" zijn.. maar dat zou toch ook gewoon in het display staan?!
maar hoor je de pomp nu draaien of niet?
als je 12 V op de draden van de pomp krijgt maar hij draait niet en de rail pist in plaats van spuit (even plastisch) waar moet je dan zijn?
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 14:33  ·  #26
Quote door 626Ronin

dat zou wel een gevalletje "of je stopt de stekker er in" zijn.. maar dat zou toch ook gewoon in het display staan?!
als je 12 V op de draden van de pomp krijgt maar hij draait niet en de rail pist in plaats van spuit (even plastisch) waar moet je dan zijn?

Ja, of je stopt de stekker er in :) Hij zou niet de eerste 2.4 hebben die aangeeft nog >100km (DIM-opgave) te kunnen rijden, brandstofmeter boven het rood (maar wel laag), nog geen brandend lampje, maar toch te wènug om te blijven draaien...

En waar moet je dan zijn:
1) Alles vóór de brandstofrail, mijn eerste verdachte zou dan brandstoffilter zijn, maar ook leidingen
2) toch echt de brandstofpomp zelf, zeker als je zegt dat 'ie niet draait (let op: na contact draait 'ie ook maar eventjes (tot de druk bereikt is)
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 15:59  ·  #27

Hij zou niet de eerste 2.4 hebben die aangeeft nog >100km (DIM-opgave) te kunnen rijden, brandstofmeter boven het rood (maar wel laag), nog geen brandend lampje, maar toch te wènug om te blijven draaien...

Met m'n D5 ook in het begin twee keer droog gestaan terwijl er voor nog 150Km en ruim boven het rood in de tank zou zitten.......
Dan voel je je zo grieplig.... :shame:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 16:07  ·  #28
Ik blijf bij even vida eraan en brandstof druk live uitlezen. simpele ziel dat ik ben. heb je wel druk aha startblokkering etc idd
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 16:41  ·  #29

simpele ziel dat ik ben

Dat zijn je eigen woorden. Ik deel die mening niet
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 21:35  ·  #30
Quote door waal70

Quote door 626Ronin

Ja, of je stopt de stekker er in :) Hij zou niet de eerste 2.4 hebben die aangeeft nog >100km (DIM-opgave) te kunnen rijden, brandstofmeter boven het rood (maar wel laag), nog geen brandend lampje, maar toch te wènug om te blijven draaien...

En waar moet je dan zijn:
1) Alles vóór de brandstofrail, mijn eerste verdachte zou dan brandstoffilter zijn, maar ook leidingen
2) toch echt de brandstofpomp zelf, zeker als je zegt dat 'ie niet draait (let op: na contact draait 'ie ook maar eventjes (tot de druk bereikt is)

hàndig man, zo'n reservetank van 60 liter (ookal zit er maar zo'n 20 in) gewoon knoppie indrukken en gauw op zoek naar een pomp :D

2 dus: een filter verstopt niet ineens helemaal*, dat zou in ieder geval nog doorlaat hebben voor stationair en iets daarboven en zou eerder merkbaar zijn geweest bij vollast optrekken. *of hij moet hiervoor droog gereden zijn?

Selected quotes for multi-quoting:   0