De vakantie is -maar dat had geen Volvo gerelateerde oorzaken- een 8 dgn kortere trip geweest dan de bedoeling was, maar het was WEL een leuke test voor de V70 die ik sinds 7/5 in bezit heb, de trip was in totaal 2250km heen-en-terug nr een leuke naturisten-camping vlakbij Barjac, zo'n 15km ten z. v/d Ardeche, de rit erheen betreft natuurlijk vnl autoroute, en een 80km over binnenwegen.
Om met het benzine verbruik te beginnen: hier in de stad en op de autowegen in Nederland had ik al een verbruik becijferd van ong. 1 op 11/12 -met een rustige rijstijl, en minus de 50kg v/d verwijderde achterbank.
Dit verbruik is op die vakantie rit eigenlijk hetzelfde gebleven-waarbij hogere snelheden werden gereden (constant 125-140km/u, met uitschieters op lange dalingen nr de 155-165km/u -dan laat ik 't gas los, wel 1 min. lang, en rolt tie op z'n vaart door nr beneden, en zakt de koelwatertemp. enorm-).
Dat het verbruik hetzelfde was, is zeker opmerkelijk, gezien de 150kg tent bagage die we ook bij ons hadden.
Eenmaal in Frankrijk verdwenen de Volvo's uit beeld; ik heb er genoeg gezien, veel nieuwere V70's, in totaal maar TWEE (natuurlijk Nederlandse) classics -zie pics-, dus ik voelde me de laatste der Mohicanen, wat dat betreft.
De Volvo's die ik onderweg zag, behoorden voor 75% aan toeristen -geen Fransen....dus.
Wat 't goeie koelsysteem betreft, Trissy is right; ik heb absoluut geen last gehad van oververhitting, en de pics van de teller geven goed aan HOE warm 't was onderweg, de 2 pics die in de file genomen zijn bij de tunnel in Lyon, wel, dat duurde zo'n 45min. en ik heb 5 auto's met oververhitte motoren hier langs de weg zien staan....(allemaal Franse wagens, overigens).
Ik was ook blij met de nwe GoodYear voorbanden; die sturen prima, op bepaalde stukken autobaan in de Ardennen, waar nog betonplaten liggen, dan 'zingen' ze een beetje, maar de Michelin's waren daar ook niet geluidloos.
Ja, ik moet het SRS lampje nog uitschakelen, wat je nog ziet branden. Moet 'em nog een keertje van de stroom afhalen. Verder nergens last van gehad, geen (start)problemen, en het is wel een wagen -veel meer dan de Laguna- die zich pas 'thuis' gaat voelen bij hogere snelheidsgemiddelden op hele lange stukken autobaan.
Om met het benzine verbruik te beginnen: hier in de stad en op de autowegen in Nederland had ik al een verbruik becijferd van ong. 1 op 11/12 -met een rustige rijstijl, en minus de 50kg v/d verwijderde achterbank.
Dit verbruik is op die vakantie rit eigenlijk hetzelfde gebleven-waarbij hogere snelheden werden gereden (constant 125-140km/u, met uitschieters op lange dalingen nr de 155-165km/u -dan laat ik 't gas los, wel 1 min. lang, en rolt tie op z'n vaart door nr beneden, en zakt de koelwatertemp. enorm-).
Dat het verbruik hetzelfde was, is zeker opmerkelijk, gezien de 150kg tent bagage die we ook bij ons hadden.
Eenmaal in Frankrijk verdwenen de Volvo's uit beeld; ik heb er genoeg gezien, veel nieuwere V70's, in totaal maar TWEE (natuurlijk Nederlandse) classics -zie pics-, dus ik voelde me de laatste der Mohicanen, wat dat betreft.
De Volvo's die ik onderweg zag, behoorden voor 75% aan toeristen -geen Fransen....dus.
Wat 't goeie koelsysteem betreft, Trissy is right; ik heb absoluut geen last gehad van oververhitting, en de pics van de teller geven goed aan HOE warm 't was onderweg, de 2 pics die in de file genomen zijn bij de tunnel in Lyon, wel, dat duurde zo'n 45min. en ik heb 5 auto's met oververhitte motoren hier langs de weg zien staan....(allemaal Franse wagens, overigens).
Ik was ook blij met de nwe GoodYear voorbanden; die sturen prima, op bepaalde stukken autobaan in de Ardennen, waar nog betonplaten liggen, dan 'zingen' ze een beetje, maar de Michelin's waren daar ook niet geluidloos.
Ja, ik moet het SRS lampje nog uitschakelen, wat je nog ziet branden. Moet 'em nog een keertje van de stroom afhalen. Verder nergens last van gehad, geen (start)problemen, en het is wel een wagen -veel meer dan de Laguna- die zich pas 'thuis' gaat voelen bij hogere snelheidsgemiddelden op hele lange stukken autobaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).