Ik heb ook een V70NN nu en had een V70n vroeger, beide dezelfde motor (2.4D 163pk) dus ik kan aardig vergelijken. De vorige een handbak, nu een automaat. Tja, de V70NN is gewoon een heel andere auto, beide hebben hun plussen en minnen. Bij de V70N vond ik de stoelen geweldig en de audio was nog iets beter dan in de V70NN (beide high performance). De V70NN stoelen zijn ook prima maar kunnen toch niet tippen aan de Sovereign Hide fauteuils uit de V70n. Bij de V70NN zit je meer op de stoelen dan erin (iig in mijn type stoel) en als je veel bochten doet is dat toch niet zo heel prettig, je hebt minder zijdelingse steun. Zal in NL niet zo'n issue zijn maar hier in de bergen merk je het wel.
De V70n was zeker 1 liter op 100km zuiniger dan de V70NN (dezelfde motor, beide euro4), dit zal komen door de automaat en de hogere carrosserie, maar ik vind het toch wel teleurstellend.
De looks van de V70NN vind ik mooier / moderner (zowel interieur als exterieur), maar ik kijk toch met nostalgie naar een V70n als ik er sporadisch eens een zie (ze zijn zeldzaam in Spanje, maar de V70NN ook). Ik vond de dashboardbediening in de V70n fijner, de knoppen zijn groot alsof ze gemaakt zijn om met handschoenen bediend te worden. Bij de V70nn heb je veel geintegreerd in de centrale kolom, en hebben sommige knoppen dubbele functies (bijv. moet je een knopje indrukken om van telefoonbediening naar cd of radio te wisselen, dat vergeet je dan wel eens waardoor je in je telefoonmenu terechtkomt terwijl je een ander radiostation wilt kiezen, en dat vind ik irritant - stom misschien maar het gebeurt me regelmatig).
De ruimte op de achterbank is beter bij de V70NN.
De wegligging van de V70NN is beter.
Dat zijn wel zo'n beetje de hoofdpunten die zo in mij opkomen