Hier een video van VolvoSweden, wellicht helpt dat om een beeld te krijgen hoe e.e.a. in elkaar zit binnenin de deur (is weliswaar een andere deur maar zal niet zo heel anders zijn lijkt me?):
https://www.youtube.com/watch?…olvosweden
Ik vind het vreemd dat je de deur met de hendels aan binnen- en buitenzijde ook niet kan openen. Dat is toch een mechanische verbinding, niets elektrisch.
Ik denk dat je eerst de bedrading zou moeten (laten?) controleren. De foutcode geeft alleen maar aan dat er in de schakeling een kortsluiting zit; dat is alles vanaf computer naar slot. Wellicht zit het probleem niet in het deurslot maar in de bedrading er naartoe. Kortsluiting naar massa...lijkt me niet zo heel voor de hand liggend dat dat in het slot zelf zou zitten; ik zou eerder denken een +draadje wat ergens contact maakt met de carrosserie (bijv. bij de deurdoorvoer... zowel deur- als carrosseriekant controleren; draden zover mogelijk uittrekken en controleren op slijtage binnenin de omhulling).
Kan je bij de deurdoorvoer (van carrosserie naar deur) niet een stekker loshalen (bij voordeur is dat een connector, achter weet ik niet) en dan door op de juiste pinnen stroom te zetten het deurslot openen, of het raam naar beneden doen (al weet ik niet direct wat je opschiet met dat laatste). Het is maar een idee... zo heb ik ook eens een handremmotortje teruggedraaid wat niet in de juiste positie stond zodat vida weer wist wat ze ermee aan moest.
Als je ANWB-service hebt kan je die misschien bellen of ze met zo'n stuk veerstaal je deur kunnen openlepelen langs de raamrand... of anders de lokale autodief
In dit recente topic kwam ook thema deurslot aan bod, en is verdere info gedeeld die wellicht van pas komt (incl. 'exploded view' tekening via link):
portier-bestuurder-gaat-niet-altijd-van-slot-t29759.html (is wel een P2 / V70n, niet P3/ V70nn, dus kan anders zijn)