Dag iedereen,
Na 14 jaar met een vijfcilinder gereden te hebben heb ik nu dus 2 maand geleden een viercilinder diesel gekocht. Het snelst raakte ik gewend aan de 27 paardjes minder. Toegegeven hij is trager maar om nu te zeggen dat ik tekort kom, dat toch ook weer niet.
De versnellingsbak ging iets minder vlot maar is nu toch ook gelukt. Hij werkt stroever en je hebt wat meer aandacht nodig om op het ideaal moment te schakelen maar ook daar geen probleem.
Maar er is een euvel dat me blijft bezig houden. Niet zozeer omdat het stoort maar omdat het me constant doet twijfelen of het wel niet wijst op het één of ander probleem. Het is moeilijk te omschrijven dus wat nu volgt is een poging.
Je kan het niet echt een trilling noemen. Er zit wel een trilling als ik de koppeling helemaal indruk. Dan voel je een lichte trilling ook bij stationair draaien. Dat lijkt me van de motor te komen en is volgens wat ik hier lees geen uitzondering bij die 2.0 diesel. Hinderlijk is het niet omdat je nu eenmaal niet lang met je voet helemaal onderaan de koppeling vertoeft.
Maar dat doe je wel op het gaspedaal. En daar voelde ik eerst die resonantie. Het is dus geen trilling eerder een brommerig gevoel. Je zou het kunnen omschrijven als iets dat sleept of schuurt en dingen doet mee zoemen. Eens je er begint op te letten merk je het ook in je stuur en zelfs in je stoel .
Het is duidelijker aanwezig bij eens je wat sneller rijdt en rond de 80 per uur merk ik het het meest.
Het is er ook niet de hele tijd. Er zitten pauze's tussen. Al enkele keren de radio stiller gezet en aan m'n passagier gevraagd of hij iets hoorde. Niet dus. Ik heb soms het gevoel dat ik het kan horen maar ik denk dat dat iets is dat ik me inbeeld bij de resonanties.
Heeft er iemand een idee of ik er gewoon moet leren mee leven of ik als de bliksem naar een garage moet.
Ter info de voorbanden zijn net vervangen. De achterbanden zijn stilaan op. Moest dat er iets mee te maken hebben.
Bedankt.
Na 14 jaar met een vijfcilinder gereden te hebben heb ik nu dus 2 maand geleden een viercilinder diesel gekocht. Het snelst raakte ik gewend aan de 27 paardjes minder. Toegegeven hij is trager maar om nu te zeggen dat ik tekort kom, dat toch ook weer niet.
De versnellingsbak ging iets minder vlot maar is nu toch ook gelukt. Hij werkt stroever en je hebt wat meer aandacht nodig om op het ideaal moment te schakelen maar ook daar geen probleem.
Maar er is een euvel dat me blijft bezig houden. Niet zozeer omdat het stoort maar omdat het me constant doet twijfelen of het wel niet wijst op het één of ander probleem. Het is moeilijk te omschrijven dus wat nu volgt is een poging.
Je kan het niet echt een trilling noemen. Er zit wel een trilling als ik de koppeling helemaal indruk. Dan voel je een lichte trilling ook bij stationair draaien. Dat lijkt me van de motor te komen en is volgens wat ik hier lees geen uitzondering bij die 2.0 diesel. Hinderlijk is het niet omdat je nu eenmaal niet lang met je voet helemaal onderaan de koppeling vertoeft.
Maar dat doe je wel op het gaspedaal. En daar voelde ik eerst die resonantie. Het is dus geen trilling eerder een brommerig gevoel. Je zou het kunnen omschrijven als iets dat sleept of schuurt en dingen doet mee zoemen. Eens je er begint op te letten merk je het ook in je stuur en zelfs in je stoel .
Het is duidelijker aanwezig bij eens je wat sneller rijdt en rond de 80 per uur merk ik het het meest.
Het is er ook niet de hele tijd. Er zitten pauze's tussen. Al enkele keren de radio stiller gezet en aan m'n passagier gevraagd of hij iets hoorde. Niet dus. Ik heb soms het gevoel dat ik het kan horen maar ik denk dat dat iets is dat ik me inbeeld bij de resonanties.
Heeft er iemand een idee of ik er gewoon moet leren mee leven of ik als de bliksem naar een garage moet.
Ter info de voorbanden zijn net vervangen. De achterbanden zijn stilaan op. Moest dat er iets mee te maken hebben.
Bedankt.