Quote door Zappa
Er loopt een massakabel vanaf schutbord netjes naar voren en verdwijnt in koplamphuis alwaar tengevolge van een m.i. niet-verstandige aansluiting iets vocht kon doordringen in de koplamp. De vraag is : wat is zin v.d. massakabel?
Dit klinkt niet als origineel, er loopt normaalgezien geen massakabel van het schutbord direct naar de koplamp.
Dat kan dan ook goed de reden van de problemen met de koplamp zijn. Is er dagrijverlichting ingebouwd, of iets anders? Een apart schakelaartje of zo? Of een omzeiling van de standaard Volvo instelling dat het dimlicht brandt terwijl de schakelaar op 0 staat? (Dit is uit te schakelen middels het Volvo programma VIDA).
Massa-aansluitingen (zwarte draad) zitten doorgaans gegroepeerd op vaste plekken, zo dicht mogelijk bij de verbruiker. Massa-aansluitingen zitten altijd op het chassis geschroefd, want het chassis is onderdeel van het electrisch circuit. De van de accu gaat minkabel (=massa) ook direct naar het chassis van de auto.
Ik denk dat je er goed aan doet om even een afspraak te maken met Dimitri die bij jou in de buurt woont, voor uitlezing en de sensor. Hij weet wat dat is, waar vermoedelijk waar die zit en heeft er zelfs een, dus daarmee kom je al een heel eind voor dat deel, denk ik.