Quote door thuur-2210
Heb ook regelmatig problemen met starten! Volvo XC70 2.5T 2005. Wanneer ik wil starten, wil het wel eens gebeuren dat ik twee keer de sleutel moet omdraaien eer deze start. Wel heb ik ontdekt dat wanneer ik de eerste keer start en de sleutel blijf vasthouden, dat de startmotor draait en na 1 - 2 sec niet meer en daarna weer oppakt en dat de motor aanslaat. Zie nergens een melding verschijnen op het dashboard. Wel eens gezien dat ik minder motorvermogen zou hebben maar na 500 meter gereden te hebben is deze melding weg. Terwijl de motor netjes loopt. Dit zijn natuurlijk van die storingen waar je het beste kunt wachten totdat echt iets niet meer functioneert. Toch??? Tenzij iemand weet en misschien ook aan de hand heeft gehad mij kan vertellen waar ik kan zoeken. Tnx.
In jouw geval klinkt het als een zwakke accu. Hoor je ook iets een klikkend geluid maken? Je verminderd motorvermogen zou zomaar ook door de spanning dip veroorzaakt kunnen worden.
Een bezoekje aan een garage waarbij ze de accu tester aansluiten kan inzicht bieden.