Volvo Vida Dice

software

MikeS80
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Volvo Vida Dice

· 
Posted: 17.11.2016 - 11:10  ·  #16
Quote door GRUNNS60

weet je wat dan handig is: een voeding via je sigaretten aansteker op die 12v aansluiting... ^_^ :-) :D :lol: :wall:

Natuurlijk kan het ook anders maar, zo is het lekker mobiel en kan ik makkelijk een andere auto helpen.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 12:19  ·  #17
Quote door Roffeltje

Quote door motorfietsenmaker

Waarom zou je de Dice willen aansluiten zonder aan de ECU gekoppeld te zijn?
USB drivers worden keurig geinstalleerd zonder adapter.

Het is maar een vraag?

Grt
Peter

Heel simpel....

soms, afhankelijk van welke Vida versie je gebruikt, kun je (of moet je zelfs) op de DICE een firmware update uitvoeren.
En, ja, het ding wordt niet gevoed via USB. En dan maak je gebruik van die extra stroom aansluiting.
Dan kun je die update simpel uitvoeren binnen aan tafel.

Natuurlijk kan dat ook door de voeding te betrekken van de 12V sigaretten aansteker in de auto.

Wat je NIET moet doen is om de OBDII aangesloten hebben voor voeding, terwijl je de firmware wil updaten.. Die OBD stekker moet dan losgekoppeld zijn...

Ik ben wel heel benieuwd hoe je hier bijkomt?

De laatste firmware is volledig backwards compatible met elke Vida versie te gebruiken.

Wat zou er dan niet werken als je bv firmware 5.6.2 gebruikt met een Vida 2010 versie?
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 17:26  ·  #18
Quote door Turbodesk

Quote door Roffeltje

Quote door motorfietsenmaker

Waarom zou je de Dice willen aansluiten zonder aan de ECU gekoppeld te zijn?
USB drivers worden keurig geinstalleerd zonder adapter.

Het is maar een vraag?

Grt
Peter

Heel simpel....

soms, afhankelijk van welke Vida versie je gebruikt, kun je (of moet je zelfs) op de DICE een firmware update uitvoeren.
En, ja, het ding wordt niet gevoed via USB. En dan maak je gebruik van die extra stroom aansluiting.
Dan kun je die update simpel uitvoeren binnen aan tafel.

Natuurlijk kan dat ook door de voeding te betrekken van de 12V sigaretten aansteker in de auto.

Wat je NIET moet doen is om de OBDII aangesloten hebben voor voeding, terwijl je de firmware wil updaten.. Die OBD stekker moet dan losgekoppeld zijn...

Ik ben wel heel benieuwd hoe je hier bijkomt?

De laatste firmware is volledig backwards compatible met elke Vida versie te gebruiken.

Wat zou er dan niet werken als je bv firmware 5.6.2 gebruikt met een Vida 2010 versie?

Wat je zegt... misschien had ik een oudere firmware die dan niet meer werkt met een nieuwere Vida?? Ik heb er geen idee van welke versie ik toen had.

ik gebruik Vida al wat langer en had ooit een vida en DICE versie waarbij ik met de nieuwste versie van Vida wat probleempjes had. Na de firmware update was alles opgelost. Of dat met Vida te maken had, of met de toenmalige versie van Windows en zijn USB drivers?? geen idee meer. Wil dus niet zeggen dat het aan Vida ligt...USB drivers van Windows zijn ook soms vervelend.

weet niet meer welke probleempjes of welke versie van software. Is te lang geleden. Ben het ook niet meer tegengekomen sindsdien en vind het verre van belangrijk.

Het is ook gewoon bedoeld als tip als iemand er ooit tegenaan loopt.
Als je nu een nieuwe DICE koopt, zal die zeker wel een correcte firmware hebben voor de huidige (recente) versie(s) van Vida...

Selected quotes for multi-quoting:   0