Zoals beloofd even een update.
Inmiddels is de airco weer in orde (moest bijgevuld worden, in 2 jaar tijd was er 100 gram verdwenen, mogelijk bijvul-ventiel niet goed afgesloten aldus de monteur)
De distributieriem + waterpomp zijn besteld bij Maurits en vervangen door een lokale monteur in de regio. Hierbij zijn ook de schijven + remblokken + handremvoering (had ik nieuw meebesteld) achter gecontroleerd en deze waren nog goed voor ca 2 jaar doorrijden (alleen bijgesteld), terwijl dit van de Bovag garage allemaal vervangen moest worden a raison de € 1400...
Bij het vervangen van de distributieriem bleek ook nog dat de vorige monteur deze niet goed erop gelegd had...en was het een klein wonder dat ik er toch 130 000km mee heb kunnen rijden...
De melding "SRS airbag service" moet nog naar gekeken worden evenals de motorsteun en ook de remmen piepen nog bij rustig rondrijden. Het ergste gevaar lijkt in ieder geval geweken.
Al met al is de Volvo er weer een stuk beter aan toe met (tot nog toe) relatief weinig kosten. Ik houd jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen
Het vrouwtje is in ieder geval blij dat hij nog niet weg hoeft, ze is verliefd op de heerlijk comfortabele stoelen...