Ik heb 'm uiteindelijk sinds vanmiddag ook geinstalleerd (als tester).
De 'oude' CFE er uit en de CFE+ er in.
Omdat de ODB2 poort in de MY2001-2004 modellen niet geschikt is om de CFE direct op aan te sluiten komt er wel het één en ander bij kijken. Je zult op de bestaande kabelboom op verschillende plekken in de auto (achter de radio en links onder het dashboard) zowel de high-speed CAN als de low-speed CAN bus moeten aansluiten, naast de stroomvoorziening.
Ja, inderdaad, als je zelf niet super handig bent of leuk vindt om te doen zou ik aanraden dit uitbesteden aan een handige kennis, want er moet wel met een striptang in de bestaande kabelboom geklust worden.
Maar na de noeste arbeid hebben we beeld!
Helaas is op mijn in januari 2001 gebouwde S60 geen olietemperatuur sensor aanwezig, dus die is dan ook niet uit te lezen. Wel zichtbaar is:
OT = olie temperatuur
BP = turbodruk (in bar)
G = huidige versnelling (moet voor mijn 2001 S60 nog gefixt worden)
CT = koelvloeistof temperatuur
TT = automaat olie temperatuur
S = huidige snelheid