Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

· 
Posted: 29.04.2020 - 14:23  ·  #346
Ik heb een V70 t5 2001, met daarin de CFE classic. Zojuist geupdate naar Beta versie v9.37. Deze zal wel stabiel zijn na zoveel jaar... Alles werkt prima, zo heb ik net getest.

Heeft het veel zin om te upgraden naar de CFE plus? Geeft dat in mijn geval meer functies?
JGols8
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 29.04.2020 - 14:37  ·  #347
Quote door djvw

Quote door JGols8

Ze hebben net gereageerd :o
Ze hebben een nieuwe firmware die ik moet testen, zal dat vandaag eens doen.

Laat het ons horen....
Succes!

Net in de lunchpauze de CFE geupdate, aangesloten in de auto, vervolgens verder gegeten. Na aantal minuten was het rode lampje van de CFE alweer uit...
Zal vanavond even een stukje gaan rijden, kijken of dat wellicht helpt, al verwacht ik het niet ;-)
JGols8
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2020 - 19:09  ·  #348
CFE werkt nog steeds niet zoals het hoort. Krijg een nieuwe van SwedeSolutions, kijken of die het wel goed doet.
Eriksson
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.06.2020 - 18:29  ·  #349
Quote door Arnoud_

Ik heb 'm uiteindelijk sinds vanmiddag ook geinstalleerd (als tester).

De 'oude' CFE er uit en de CFE+ er in.

Omdat de ODB2 poort in de MY2001-2004 modellen niet geschikt is om de CFE direct op aan te sluiten komt er wel het één en ander bij kijken. Je zult op de bestaande kabelboom op verschillende plekken in de auto (achter de radio en links onder het dashboard) zowel de high-speed CAN als de low-speed CAN bus moeten aansluiten, naast de stroomvoorziening.

Ja, inderdaad, als je zelf niet super handig bent of leuk vindt om te doen zou ik aanraden dit uitbesteden aan een handige kennis, want er moet wel met een striptang in de bestaande kabelboom geklust worden.

Maar na de noeste arbeid hebben we beeld!

Helaas is op mijn in januari 2001 gebouwde S60 geen olietemperatuur sensor aanwezig, dus die is dan ook niet uit te lezen. Wel zichtbaar is:

OT = olie temperatuur
BP = turbodruk (in bar)
G = huidige versnelling (moet voor mijn 2001 S60 nog gefixt worden)
CT = koelvloeistof temperatuur
TT = automaat olie temperatuur
S = huidige snelheid

Ik kan een CFE plus overnemen van een forumlid. Zou dan in mijn v70R uit maart 2004 moeten. Is bovenstaande nodig om alle functies werkzaam te krijgen? Anders zie ik er toch vanaf....
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 08.06.2020 - 23:12  ·  #350
Ja, dan heb je dus nog een kabelboom nodig. Daarnaast wat draden aansluiten op de stekker van de radio én die van de CEM. Dat laatste, dan moet je wel weten wat je doet. Heel veel draden en een handleiding die niet helemaal klopt ;)
Eriksson
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.06.2020 - 20:32  ·  #351
Dank voor de info Doeke. Dan waag ik mij er niet aan.
SwedeSolutions
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.06.2020 - 14:23  ·  #352
Quote door Doeke Dobma

Ja, dan heb je dus nog een kabelboom nodig. Daarnaast wat draden aansluiten op de stekker van de radio én die van de CEM. Dat laatste, dan moet je wel weten wat je doet. Heel veel draden en een handleiding die niet helemaal klopt ;)

De handleiding klopt wel degelijk hoor! Zo niet, graag even een PB. De CFE is zo al op meerdere auto's geïnstalleerd zonder problemen.
JGols8
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2020 - 16:19  ·  #353
Quote door SwedeSolutions

Quote door Doeke Dobma

De handleiding klopt wel degelijk hoor! Zo niet, graag even een PB. De CFE is zo al op meerdere auto's geïnstalleerd zonder problemen.

Zie bijgaande foto's. Ik had nog op m'n ticket willen reageren, maar dat is er nog niet van gekomen.
In de CEM module zijn 4 blokjes, A, B C en D. Positie van de blokjes komen in de handleiding niet overeen met de werkeljkheid.

You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 16.06.2020 - 16:37  ·  #354
Dat dus :) Je wordt gauw in de war geschopt omdat er dus veel wit/groen draden in de stekkers zitten,m. Door het niet overeenkomen van de aanduiding A-B-C-D in de handleiding versus praktijk, is het onduidelijke welke stekker en draden je moet hebben.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.06.2020 - 18:08  ·  #355
Wat ik ook altijd mis tijdens de CAN discussies , is het twisten van de can draden.. en dat de lengte zo korte mogelijk MOET..
Zo niet loop je ook kans op storingen in de auto zelf..
SwedeSolutions
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.06.2020 - 21:02  ·  #356
Quote door JGols8

Quote door SwedeSolutions

Quote door Doeke Dobma

Zie bijgaande foto's. Ik had nog op m'n ticket willen reageren, maar dat is er nog niet van gekomen.
In de CEM module zijn 4 blokjes, A, B C en D. Positie van de blokjes komen in de handleiding niet overeen met de werkeljkheid.

Het lijkt er op dat er iets niet klopt met de auto zelf. De Volvo documentatie geeft het volgende aan op dat chassis nummer. Dit houdt dus in dat ons document wel degelijk klopt. Dit is overigens bij modeljaar 2001, 2002 en 2003 (Toen er nog geen R was) en modeljaar 2004 identiek.

Overigens geeft de documentatie ook aan dat er op iedere stekker iets aangesloten moet zijn. Dit zie ik niet bij jou terug.

Het kan natuurlijk een prototype zijn of zo iets dergelijks. Hier kunnen wij natuurlijk geen rekening mee houden aangezien wij die informatie niet hebben.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.07.2020 - 13:32  ·  #357
Ik heb misschien een simpele vraag, maar mijn CFE classic werkt niet meer nadat de dealer de computer van mijn V70 t5 2001 heeft uitgelezen, er is een probleempje met de temperatuursensor van het interieur. Dat wordt binnenkort opgelost als het goed is.

Maar na het bezoek werkt de CFE niet meer. Hoe krijg ik die weer aan de praat? Moet ik ergens een knop combinatie indrukken oid?

Ik kan nergens meer een manual vinden van de CFE classic.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 03.07.2020 - 14:19  ·  #358
Je moet de hem even spanningsloos maken.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 03.07.2020 - 17:10  ·  #359
Ik neem aan dat je de configuratiekabel er ook bij hebt?
In dat geval moet je hem weer even 'aan' zetten bij de instellingen...
Daf55
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2020 - 11:17  ·  #360
Ik heb hem even aan de PC gehangen met de bijgeleverde kabel, daarin staat alles weer zoals het was. Daarna weer in de auto gezet. Maar helaas nog geen beeld en functies.

Spanningloos maken? De hele auto?

Selected quotes for multi-quoting:   0