Kan je met een andere (iPhone) OBD(2) app ook connecten via WiFi met de CFE? Ik vind de beschikbare web pagina's die swede soluties voorziet wat lastig aan te passen. Ben benieuwd of iemand anders dat gelukt is.
Sinds vorig jaar heb ik last van een foutje bij de instelling van de stoelverwarming, ik ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.
Mijn instelling staat op hoog onder 11 graden en laag onder 15 graden, echter pakt de cfe alleen nog de laag optie hoe koud het ook is, wie heeft hier ook last van?
Het probleem speelt bij mij vanaf v4.073 ik heb vandaag de laatste alpha versie getest v4.092 ook hier speelt het probleem nog.
Dat probleem heb ik ook. Dus gewoon weer uitgevinkt. Alleen de optie autoclose ramen vind ik jammer dat ik die niet kan gebruiken. Auto wil met die optie aan niet op deadlock gaan.
iemand hier nog die de oude software heeft van volvotech zelf en niet van swedishsolutions ? ik kan de software van swedish niet gebruiken voor mijn oudere cfe plus namelijk ? krijg een fout melding
tja, ga het hier toch eens vragen! Wie heeft er hier problemen met de CFE Plus?
Om even een voorstelling te maken problemen welke de CFE Plus bij mij vooral veroorzaken.
- zeer moeilijk te openen, bij eerste keer drukken, knipperen de lichten, klappen de spiegels uit en gaan de leaving home lampen aan, maar de auto blijft op slot, moet dan soms nog tot wel 4x drukken voordat deze open gaat. zeer frustrerend! heb het automatisch op slot doen boven 20km/u al uitgezet, maar dit maakt geen verschil
- t is warm buiten, dus even 2x op de gele knop drukken om alle ramen te openen incl dakraam! heerlijk! vervolgens auto starten en wegrijden. ok, zijramen kunnen nu wel dicht, achter: geen probleem voor: F*ck wilt niet dicht! als ik geluk heb moet ik eerst de ramen voor even op open drukken om ze vervolgens dicht te kunnen doen, als ik pech heb moet ik de auto uitzetten (en stoppen dus) auto op slot doen (dan gaan ze dicht) en weer open om te kunnen starten en wegrijden.
- auto is geparkeerd, en dakraam was niet open. ik sluit de auto af. dakraam gaat open en weer dicht (?)
- met auto locking ingeschakeld, een wispelturig gedrag, dan wel de deuren sluiten, dan weer niet
Dit zijn de voornaamste problemen die ik nu heb, in mijn Vorige V70 had ik (al linkte ik het er toen niet aan) ook nog dat soms alle deuren open gingen bij ontgrendelen, behalve de bestuurdersduur)
Het maakt niet uit welke firmware ik erin prop, bij alle 4 firmwares alsmede de 5 blijft de problemen hetzelfde.
moeilijk van het slot had ik met mijn vorige S60 wel icm een VCE, in deze S60 met CFE plus gaat het gelukkig goed.
Maar er zitten zeker irritante bugs in de CFE, ook in de huidige.
Marcel heeft al veel opgelost hoor maar soms heb ik de neiging om de CFE er uit te trekken
moeilijk van het slot had ik met mijn vorige S60 wel icm een VCE, in deze S60 met CFE plus gaat het gelukkig goed.
Maar er zitten zeker irritante bugs in de CFE, ook in de huidige.
Marcel heeft al veel opgelost hoor maar soms heb ik de neiging om de CFE er uit te trekken
Dat heb ik dus ook, vooral de bug met het openen en sluiten is gewoon mateloos irritant, je loopt naar je auto, druk t op de knop, knipperlichten en spiegels komen in actie en vervolgens trek je je lam aan de achterklep bij wijze van spreken omdat de auto nog op slot zit.
Helaas ook dat ze het support gedeelte offline hebben gehaald.
Support gedeelte offline? Inmiddels nemen ze zichzelf dus ook niet meer serieus. Onder de streep is het dus gewoon troep, als je het mij vraagt. Idee was leuk, maar ontwikkeling en support blijft ver achter. En daar betaal je dan 200-250 euro voor…
Het probleem met de my07 en my08 P2’s is bekend. We hebben een testauto met dezelfde issues en zijn hiermee bezig. Het is echter niet zo makkelijk als 123. Technische details zal ik nu even besparen.
Support aanvragen gaan via de mail aangezien het vorige systeem onoverzichtelijk was.
Overigens komen er binnenkort nog leuke andere zaken aan waar ik nu nog niet al te veel over ga zeggen.
Ik zat al even te twijfelen of ik een CFE wou hebben. In de 2004 V70 wou ik het graag maar kon het niet, in de 2007 V70 kan het wel maar schijn je horendol te worden. Ik wacht nog wel even en kijken wat voor moois er komt.
De standaard functies die de V70 al heeft is al erg mooi!
De 1e post van dit draadje was 2017, en nu in 2021 hebben we nog steeds een product wat veelal net niet functioneert of met wazige klachten zit?
Ik snap dat er heeeeel veel auto's en varianten zijn en er zal ongetwijfeld nog aan gesleuteld worden, maar Doeke heeft hier wel degelijk een punt.
Ook wel typisch dat de support nu via de email moet omdat men het eigen ticketsysteem niet handig vind, kies dan een ander systeem ofzo nu schuif je je probleem op de klant af.
Support gedeelte offline? Inmiddels nemen ze zichzelf dus ook niet meer serieus. Onder de streep is het dus gewoon troep, als je het mij vraagt. Idee was leuk, maar ontwikkeling en support blijft ver achter. En daar betaal je dan 200-250 euro voor…
Helemaal mee eens!
Heb ook een CFE gehad, leuke extra opties maar oef wat een bijwerkingen heeft dat ding gehad.
Toen Bob nog leefde deed hij echt heel erg z'n best om mij te helpen.
de CFE is een beta product wat eigen niet verkocht mag worden als volwaardig.
zoals Doeke zegt. Troep