Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

· 
Posted: 07.12.2021 - 00:58  ·  #451
Quote door BartJu

Hallo, Ik heb al jaren een CFE plus in de XC70. Destijds bij VolvoTech gekocht.
Ik ben nu op zoek naar de updater software, maar kan die nergens meer vinden. Iemand een link of suggestie?

Het is een Volvotech.eu CFE plus HW1.03 OBD-V1+, s/n TV-19317.

Dank!

https://support.swedesolutions…article=14
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 08.02.2022 - 19:10  ·  #452
heeft de CFE in een XC60 nog wel nut?
enige zinnige optie welke ik nu kan bedenken is het sluiten van de klep via de sleutel, echter geeft deze zodra dit is ingeschakeld een storing in het auto systeem. daarnaast zijn alle nuttige functies welke ik in de V en XC70 had niet meer aanwezig (uitgebreide boord computer en de verlichting automatisch inschakelen bij schemer bij het arriveren van de auto alsmede het verlaten van de auto)

heb hem momenteel los in de auto liggen, en zit nu dus zwaar te twijfelen wat te doen met dat ding...
weet iemand of er nog functies bij gaan komen voor de P3 generatie?
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 15:46  ·  #453
Ik gebruik hem nog steeds zeer regelmatig in mijn V60 2013 (P3). Deze is standaard al voorzien van inklapbare spiegels, comfort sluiting (ramen tegelijk openen en sluiten) enz.

Maar ik heb de CFE destijds gebruikt voor 2 dingen: standkachel op afstand starten en de achteruitrij camera. De laatste is er al heel lang geleden mee opgehouden en de tijd niet genomen om deze te repareren, maar de standkachel gebruik ik heel vaak. Verder natuurlijk controle laagspanning en vooral koelwater temperatuur. Als ik hem nieuw zou moeten kopen met de wetenschap dat er geen support meer op zit zou ik dat zeker niet doen, maar als je hem hebt liggen….
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 11:03  ·  #454
Quote door Ed

Ik gebruik hem nog steeds zeer regelmatig in mijn V60 2013 (P3). Deze is standaard al voorzien van inklapbare spiegels, comfort sluiting (ramen tegelijk openen en sluiten) enz.

Maar ik heb de CFE destijds gebruikt voor 2 dingen: standkachel op afstand starten en de achteruitrij camera. De laatste is er al heel lang geleden mee opgehouden en de tijd niet genomen om deze te repareren, maar de standkachel gebruik ik heel vaak. Verder natuurlijk controle laagspanning en vooral koelwater temperatuur. Als ik hem nieuw zou moeten kopen met de wetenschap dat er geen support meer op zit zou ik dat zeker niet doen, maar als je hem hebt liggen….

jij zal een tellerpaneel hebben met de 2 ronde klokken erin, de mijne is voorzien van een LCD display, waardoor de temperatuur weer op voor je neus staat, als ik kijk in de opties voor de CFE kan ik een uitgebreide boordcomputer ook in zijn geheel niet selecteren.
nicoo
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 15:47  ·  #455
Met de cfe ultra kan je via een extern device (bijv telefoon) wel extra info over je auto zien. Volgens mij wordt er afgelopen tijd juist weer actiever aan de cfe gewerkt.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 12.02.2022 - 12:30  ·  #456
Met een CFE Plus WiFi en een CFE Ultra (Heeft WiFi en bluetooth) zou je ook via het J2534-2 PassThru protocol je laptop met Vida en/of V-Dash (draadloos) kunnen verbinden aan je Volvo... Ben zelf in bezit van een CFE Plus WiFi en een Dice dus heb het zelf nog niet getest...

Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2022 - 21:28  ·  #457
Quote door DJ--NeO--

Quote door Ed

jij zal een tellerpaneel hebben met de 2 ronde klokken erin, de mijne is voorzien van een LCD display, waardoor de temperatuur weer op voor je neus staat, als ik kijk in de opties voor de CFE kan ik een uitgebreide boordcomputer ook in zijn geheel niet selecteren.

Klopt inderdaad, de allerlaatste met een analoog cluster. Ik bekijk hem echter met een app op mn telefoon via wifi.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2022 - 12:46  ·  #458
weet iemand hoe het met de support zit van Swedesolutions? dik 2 maanden geleden een ticket aangemaakt en ze nemen gigantisch veel moeite voor je om gewoon NIET te reageren. ik denk dat mijn toko al failliet zou zijn met zo'n instelling.

voor de goede orde, ik snap heel veel en snap ook dat ze een auto nodig hebben om bugs eruit te kunnen halen. maar zonder communicatie kom je nergens! en met communicatie hebben ze misschien wel een XC60 (en andere modellen) waarmee ze kunnen trouble-shooten :w00t:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 30.05.2022 - 13:01  ·  #459
Ik kan het mis hebben hoor, maar is het uberhaubt een echt bedrijf?
Is het niet ontstaan nadat Bob (VolvoTech) is overleden, om toch nog iets van CFE support te houden? En laat Bob nou net degene geweest zijn die toen veel klant contact deed.
Ik weet dat de ontwikkelaar van de CFE na die tijd nog wel het één en ander heeft gedaan om problemen op te lossen maar ook van hem hoor ik al tijden niets meer. Is ook lid hier op het forum trouwens.

Ik weet niet goed welke mensen er achter Swede Solutions zitten.
libres
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.07.2022 - 22:25  ·  #460
hallo allemaal,
ik heb ook een vraagje... ik heb de CFE Ultra besteld.
Leuk ding, maar ik merk wel wat bugs/gekke dingen.

-Radio die zomaar in eens aangaat, of juist uitgaat. Geklik via de speakers via de radio.
-Bij harder/zachter zetten geluid radio gaat het info display uit, na een tijdje weer aan.
Het betreft een V70R van 2007.

Verder heel leuk om alle stats uit te lezen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 20.07.2022 - 22:29  ·  #461
Zet jij je radio harder of zachter via de bediening op het stuur? Dat het info display dan op zwart gaat klopt.

Andere bugs herken ik niet. Heb je de originele radio er nog in zitten? Kan natuurlijk toeval zijn dat die nu net te maken krijgt met slechte solderingen.
libres
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.07.2022 - 22:32  ·  #462
hi steve,
inderdaad gaat hij bij zachter/harder zetten via het stuur uit. goed te lezen dat jij dat dan ook hebt.
tja, die radio.. wat zijn de klachten van slechte solderingen bij de radio? had het nog niet eerder gehad, maar het is ook erg heet geweest dus misschien heeft dat wat gedaan?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 20.07.2022 - 23:16  ·  #463
Voor audio kan je het beste even contact opnemen met Doeke Dobma.
Blondegod
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 21.07.2022 - 07:49  ·  #464
Beste is natuurlijk om even zonder cfe te rijden, als je dan nog steeds last hebt van de radio weet je dat het niet door de cfe komt.

Display op zwart is inderdaad bekent.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 21.07.2022 - 13:55  ·  #465
‘Geklik’ door de speakers klinkt als een bekend defect. Tikjes harder en zachter. Slechte FM ontvangst. Spontaan op luid volume aan gaan. Slechte solderingen en een chip die vervangen moet worden. Wat Blondegod zegt, even checken zonder CFE, dat zou niet met elkaar samen moeten hangen.

Selected quotes for multi-quoting:   0