Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

· 
Posted: 22.07.2022 - 22:42  ·  #466
Dat uitschakelen van de DIM (display op zwart) is een bewuste keuze in de CFE software, vanwege de originele telefoon module die in de S60/V70/S80 zit. Ook in auto's zonder telefoon.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2022 - 15:06  ·  #467
Ik heb de CFE+wifi uit mijn auto gehaald. De achteruitrij camera (op de CFE) deed het al een poos niet meer. Ik weet nu ook waarom, er zat een draadje klem bij de camera. Ontwerp foutje, het draadje kon geen kant op na montage en werd afgeklemd.

Nu heb ik de laatste CFE update software gedownload en probeer de CFE met de adapter zichtbaar te krijgen op de PC (windows 10). Wat ik ook probeer met de Silicon Labs Cp210X drivers, de CFE wordt niet herkend door de CFE updater software. De CFE werkt in de auto prima.
Heb de "universal windows driver", "VCP driver" en "windows driver" allemaal geprobeerd. Zodra ik de CFE in de USB poort steek geeft de PC al een melding dat het USB apparaat niet herkend wordt.

Wat kan dat zijn? Herkent iemand dit?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 11:14  ·  #468
Quote door Jeroen

Dat uitschakelen van de DIM (display op zwart) is een bewuste keuze in de CFE software, vanwege de originele telefoon module die in de S60/V70/S80 zit. Ook in auto's zonder telefoon.

Wat mij laatst pas opviel op dat schermpje was het volgende;

Als je normaal aan de linker knop draait veranderd bij elke klik de info op het scherm. Bijv gem verbruik, huidig verbruik etc.
Kom ik echter bij de cfe info regels ( kvs & olie temp bij mij), dan kan ik 2 keer draaien en krijg ik twee het zelfde scherm te zien.

Is dat net zoiets als dat het scherm even op zwart gaat bij gebruik van de stuurbediening ?
Blondegod
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 13:14  ·  #469
Quote door MTE

Quote door Jeroen

Wat mij laatst pas opviel op dat schermpje was het volgende;

Als je normaal aan de linker knop draait veranderd bij elke klik de info op het scherm. Bijv gem verbruik, huidig verbruik etc.
Kom ik echter bij de cfe info regels ( kvs & olie temp bij mij), dan kan ik 2 keer draaien en krijg ik twee het zelfde scherm te zien.

Is dat net zoiets als dat het scherm even op zwart gaat bij gebruik van de stuurbediening ?

Heb je het niet gewoon 2x hetzelfde ingesteld?
Ik kan mij niet heugen dat ik dat ook had.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 14:56  ·  #470
Dat doet mijn S60 ook. Originele Volvo meldingen draaien na 1 klik verder of terug.
Staat de CFE uit dan gaat het lege scherm ook goed. Maar heb je daar CFE regels staan dan is het vaak na 2 keer draaien weer weg.

De CFE heeft maar 1 scherm, 2 keer hetzelfde kan niet. 2 regels wel, maar altijd op hetzelfde scherm.
Of het iets met de telefoon te maken heeft weet ik niet. In mijn 2003 D5 zat geen telefoon, weet niet meer of die dat ook deed.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 16:31  ·  #471
Kun je de nieuwste cfe ook mbv een programma op een macbook programmeren?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 18:05  ·  #472
Quote door Jeroen

Dat doet mijn S60 ook. Originele Volvo meldingen draaien na 1 klik verder of terug.
Staat de CFE uit dan gaat het lege scherm ook goed. Maar heb je daar CFE regels staan dan is het vaak na 2 keer draaien weer weg.

De CFE heeft maar 1 scherm, 2 keer hetzelfde kan niet. 2 regels wel, maar altijd op hetzelfde scherm.
Of het iets met de telefoon te maken heeft weet ik niet. In mijn 2003 D5 zat geen telefoon, weet niet meer of die dat ook deed.

Ah, dus ik doe niks verkeerd :-)

Ik kreeg even de indruk dat je in totale 2 x 2 regels had Ipv 1 x 2 maar dat is dus niet zo, het 1x2 regel schermpje blijft 2 kliks staan bij het draaien :-)
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 29.09.2022 - 18:46  ·  #473
Je hebt met de CFE Plus (WiFi) wel de keuze tussen mode 1, mode 2 en CFE off. Je kunt voor mode 1 en mode 2 verschillende instellingen configureren.
Tussen mode 1, mode 2 en het uitschakelen van de CFE module kun je schakelen door de reset knop op de richtingaanwijzer hendel wat langer ingedrukt te houden terwijl de auto op contact staat of gewoon tijdens het rijden...
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2022 - 13:15  ·  #474
Niemand?

Quote door Ed

Ik heb de CFE+wifi uit mijn auto gehaald. De achteruitrij camera (op de CFE) deed het al een poos niet meer. Ik weet nu ook waarom, er zat een draadje klem bij de camera. Ontwerp foutje, het draadje kon geen kant op na montage en werd afgeklemd.

Nu heb ik de laatste CFE update software gedownload en probeer de CFE met de adapter zichtbaar te krijgen op de PC (windows 10). Wat ik ook probeer met de Silicon Labs Cp210X drivers, de CFE wordt niet herkend door de CFE updater software. De CFE werkt in de auto prima.
Heb de "universal windows driver", "VCP driver" en "windows driver" allemaal geprobeerd. Zodra ik de CFE in de USB poort steek geeft de PC al een melding dat het USB apparaat niet herkend wordt.

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2022 - 14:04  ·  #475
Quote door Spier1968

Je hebt met de CFE Plus (WiFi) wel de keuze tussen mode 1, mode 2 en CFE off. Je kunt voor mode 1 en mode 2 verschillende instellingen configureren.
Tussen mode 1, mode 2 en het uitschakelen van de CFE module kun je schakelen door de reset knop op de richtingaanwijzer hendel wat langer ingedrukt te houden terwijl de auto op contact staat of gewoon tijdens het rijden...

Als ik de reset knop ingedrukt houd krijg ik de mogelijkheid om andere info op de 2regels te zetten.

Hoe kun je zien of je naar optie 1/2/uit gaat ?
Als de cfe uit moet dan trek ik m er gewoon uit :-)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2022 - 14:07  ·  #476
Quote door Ed

Niemand?

Quote door Ed

Ik had dit gedoe juist op Windows 7 . Windows 10 ging prima. Enige wat ik als een nadeel ervoer was dat ik wel MOEST opgraden in software van de cfe om instellingen te kunnen doen.

Heb je het ook al eens op een andere pc geprobeerd ?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2022 - 02:32  ·  #477
Quote door MTE
Hoe kun je zien of je naar optie 1/2/uit gaat ?

Dat laat hij zien in de DIM, winter zomer of cfe off.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2022 - 08:25  ·  #478
🤔 dat heb ik niet voorbij zien komen. Ik prik m in de auto, dan gaat de verlichting even rommelen en komen er na drukken op de reset 2 regels beschikbaar die dmv de spiegelbediening gekozen kunnen worden en that’s it.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 01.10.2022 - 15:32  ·  #479
Quote door MTE

🤔 dat heb ik niet voorbij zien komen. Ik prik m in de auto, dan gaat de verlichting even rommelen en komen er na drukken op de reset 2 regels beschikbaar die dmv de spiegelbediening gekozen kunnen worden en that’s it.

Je moet om te schakelen tussen mode 1, mode 2 en CFE uit de resetknop lang ingedrukt houden Michiel. De informatie zie je dan gewoon in de DIM verschijnen.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2022 - 23:53  ·  #480
Quote door MTE

Quote door Ed

Niemand?

Quote door Ed

Ik had dit gedoe juist op Windows 7 . Windows 10 ging prima. Enige wat ik als een nadeel ervoer was dat ik wel MOEST opgraden in software van de cfe om instellingen te kunnen doen.

Heb je het ook al eens op een andere pc geprobeerd ?

2 PC's geprobeerd, zelfde resultaat. Zal eens een oudere proberen.

Selected quotes for multi-quoting:   0