Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 
 
 
 
 
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 12:17  ·  #61
Alleen heel verleidelijk om te kijken hoever bijvoorbeeld de turbodruk uit kan slaan... Gisteren tot 2,63bar gekomen :lol:
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 12:26  ·  #62
Eigenlijk is dat maar 1.6 he....

Hij meet ook de absolute druk van 1 atmosfeer (aarde) dus die moet je er wel vanaf rekenen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3818
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 13:03  ·  #63
Bij mij (V70 T5 MY05) komt de turbodruk volgens de CFE plus maar tot 0,95... niet goed? De wastegate is nog niet afgesteld.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 13:37  ·  #64
0,95 bovenop de basis 1,0 bar? Dus 1,95 op het scherm?

Je moet wel flink doortrappen om boven de 2 bar uit te komen, maar 1,95 als maximum klinkt niet alsof hij het volledig doet...

Bij mij is de wastegate in maart opnieuw afgesteld.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3818
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 17:47  ·  #65
Net even getest, bij 100 planken tot 160 is de hoogste waarde die ik zie 1,06 bar. Daar moet ik dus een bar bij optellen? Dan is het 2,06 bar. Veel te laag?
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 17:56  ·  #66
Quote door Doeke Dobma

Net even getest, bij 100 planken tot 160 is de hoogste waarde die ik zie 1,06 bar. Daar moet ik dus een bar bij optellen? Dan is het 2,06 bar. Veel te laag?


Bij mij is de weergave in rust 1,01 bar, zie de foto hierboven. Bij hoogste belasting tot nu heeft de CFE+ 2,63bar aangegeven. Zou de turbo van een 2005 T5 niet ongeveer dezelfde druk moeten aangeven als maximum als een 2001 T5?

Wat geeft hij bij jou aan als je stationair draaiend stil staat?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 17:59  ·  #67
1.6 max druk is echt heel veel.

Volgens mij doet een standaart t5 max 0.7 0.8 bar en een gechipte max 1.3 bar.

Maar correct me if im wrong....
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 18:11  ·  #68
Hey, ik lees alleen maar af wat ik op het scherm zie :-)

Als ik ga zoeken voor een T5 uit 2001 online zou 1,6 bar extra druk inderdaad idioot veel zijn.

Misschien binnenkort maar eens VIDA aan de auto hangen en kijken of het getal in de CFE+ hetzelfde aangeeft als het uitlezen via de DiCE...

Ik sluit niet uit dat iemand in het verleden 'm getuned heeft, heb ik geen informatie van.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 18:14  ·  #69
Vida gebruikt dezelfde sensor.

Die 1.6 zal wel een piek zijn. Hoeveel geeft ie aan bij zeg 2500 toeren en dan volgas vast houden in zn hoogste versnelling?
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 18:26  ·  #70
Het was zeker een piek tijdens een stoplicht sprint. We zullen binnenkort eens kijken wat hij aangeeft bij een acceleratie op snelheid.
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 19:14  ·  #71
Quote door Blade

1.6 max druk is echt heel veel.

Volgens mij doet een standaart t5 max 0.7 0.8 bar en een gechipte max 1.3 bar.

Maar correct me if im wrong....


Deze waarden zijn bij mij weten correct.

Na een tune-up bij Volvotune gaf mijn T5 1,3 bar ( gemeten met een gecalibreerde analoge drukmeter) waarbij hij soms weleens, heel tijdelijk, een piekwaarde gaf van max 1,45bar om dan weer terug te zakken naar 1,2 a 1,3 bar). Wastegate was vlak daarvoor (op de hand) afgesteld.

(Alleen even ter info om bekende waarden te delen, sorry als hiermee het CFE-plus draadje vervuilt wordt. Wel erg leuk om te zien dat het nu std in de DIM weergegeven kan worden. )
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 19:19  ·  #72
Bedankt voor de toelichting.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 20:36  ·  #73
Mijn R geeft max 1.67 bar volgens de CFE en die is (met een Oleg-tuning voor de ingewijden) redelijk ‘scherpgezet’ door Volvotune.

2.63 bar lijkt me dus niet helemaal kloppen
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 12.11.2017 - 23:54  ·  #74
Heb ook een file van Oleg erin zitten. Mss dat een R weer anders is dan een gewone 2.3 T5, maar 1,67 lijkt me evengoed aan de hoge kant als de boel heel moet blijven.
Heb weleens gehoord (deze info kan ik dus helaas niet onderbouwen) dat elke 0,1 bar extra druk in deze motoren gelijk staat aan ongeveer 10pk meer.

Daarnaast heb ik het idee dat die 2,X reading van de boost van Arnoud nog gecorrigeerd moet worden voor de atmosfeer (is ook al eerder geopperd in dit draadje).
Heb zelf ook weleens Vida eraan gehangen en kreeg dan ook waardes incl de atmosfeerdruk.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 13.11.2017 - 14:48  ·  #75
Standaard levert een R 1,1 bar (14,5 psi). Even aangenomen dat de meting die de CFE laat zien echt zuiver is, is de toename na tuning inderdaad fors, maar in de praktijk haal je die nooit. Pas als je de geartronic vastzet in 5 en bij 80kmh volgas geeft en ‘m op laat spoelen laat ‘ie deze waarde zien. Heb ‘m ook een keer ‘opengetrokken’ terwijl de automaat netjes z’n werk doet, en dan kom ik niet hoger dan 1,37 bar. Iets met ‘met verstand omgaan met je gaspedaal’, als je wilt kan alles kapot :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0