Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

elevating
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

· 
Posted: 05.04.2018 - 15:03  ·  #106
Ik wil graag een CFE+ aanschaffen voor mijn V70R van juni 2003 met RTI. Heb ik nu wel of geen extra kabels nodig?
volvotech.eu
Forumlid.
Homepage: v-division.com
Subject:

· 
Posted: 06.04.2018 - 11:02  ·  #107
Quote door elevating

Ik wil graag een CFE+ aanschaffen voor mijn V70R van juni 2003 met RTI. Heb ik nu wel of geen extra kabels nodig?

Die is nodig.
Voor elke CFE (Plus of Classic) geldt dat indien de auto van VOOR modeljaar 2005 is de aansluitset benodigd is.
O.B.Bommel
Forumlid.
Subject:

CFE plus in combinatie met de BT Phone 2 module

· 
Posted: 12.04.2018 - 11:55  ·  #108
Hallo,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de CFE plus te combineren met de BT Phone 2 module. Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral omdat beide op de DIM kunnen weergeven, misschien dat dat ‘botst’.

Groeten,
Edwin

V70 2.4 140pk MY06
volvotech.eu
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 12:35  ·  #109
Nee op zich botst het niet, het kan alleen zijn dat de DIM info na gebruik van de andere unit met een onderbreking in de text binnenkomt.
Dit lijkt trouwens af te hangen van software en hardware versies van eea in je auto (PHM) en is niet altijd een feit.
(ofwel: het KAN zo zijn maar HOEFT niet).
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 13:02  ·  #110
Nou, ik vind dat het wel botst. Uit zichzelf komt de DIM info van de CFE plus niet naar voren, als je een telefoonmodule hebt (die ook aan staat). Je kunt hem wel handmatig aanzetten, drie keer op reset drukken. Maar als je dan ff belt en weer stopt, is ie weer weg. Dan weer 3x reset. Dan kan het nog zijn dat niet alle karakters goed/leesbaar zijn, even met je wieltje op en neer lost dat weer op. Maar ik vind dus wel dat het met elkaar botst. VolvoTech probeert dat ongetwijfeld op te lossen.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 13:20  ·  #111
Idem aan Doeke hier, enige irritante nadeel aan de CFE+ in mijn beleving, dus een oplossing zou heerlijk zijn!
volvotech.eu
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 13:48  ·  #112
Quote door Doeke Dobma

Nou, ik vind dat het wel botst. Uit zichzelf komt de DIM info van de CFE plus niet naar voren, als je een telefoonmodule hebt (die ook aan staat). Je kunt hem wel handmatig aanzetten, drie keer op reset drukken. Maar als je dan ff belt en weer stopt, is ie weer weg. Dan weer 3x reset. Dan kan het nog zijn dat niet alle karakters goed/leesbaar zijn, even met je wieltje op en neer lost dat weer op. Maar ik vind dus wel dat het met elkaar botst. VolvoTech probeert dat ongetwijfeld op te lossen.

Grappige is dat we nu van 2 modeljaren (laat 04, heel 05 en begin 06) hebben gefilterd dat het een probleem lijkt op te kunnen leveren.
In die modeljaren (zowel xc90 als v70, xc70 en s60) zijn er 9 (!) verschillende hardwares geleverd wereldwijd van de telefoon unit met minimaal (!) net zoveel verschillende software versies ;-)
Ook andere ECU's doen nog mee in dit verhaal trouwens.

Nou lijken er 3 of 4 van die software versies het bij alle units goed te doen, maar dat zijn oudere versies.... (dus niet meer te laden) en die komen we alleen tegen bij auto's die 'niet zo goed zijn bijgehouden qua software updates'.

Vraag is dus een beetje... is het de telefoonmodule (icm CEM software versie)? Is het de CFE?

Het LIJKT er op dat de telefoonmodule geen 'vrijgave' doet en door 3x op de knop te drukken je met de CFE 'forceert' de telefoonmodule zich vrijgeeft. (dit doet de CFE dan namelijk, maar zou eigenlijk niet 'moeten', tis een 'dirty-fix').

Voor ons beetje kip-ei... de CFE lijkt het niet goed te doen vanuit klant perspectief (daar zie je het aan), maar technisch gezien is het de telefoonmodule die een steek laat vallen. Iets wat in 'normaal' gebruik nooit zichtbaar zou worden trouwens en dus ook nooit is of zal worden gefixed in een software update van die PHM module.

Probleem wordt dan : is het op de een of andere manier op te lossen in die telefoonmodules.
Antwoord : waarschijnlijk niet, want zoveel auto's , zoveel telefoonmodules, zoveel software versies...

Vraag wordt dan : kan de CFE het oplossen (zoals we nog dik 80 variaties in de software versies van de auto's oplossen) ?
Antwoord is : ja dat kan,maar probleem is dat we dus telkens per type telefoonmodule, per type cem, per software versie andere dingen tegenkomen en we dus ALLE versies langs moeten zien komen om zoiets grondig te fixen...

En dat duurt gewoon ;-) Duurt lang. Simpelweg omdat oplossen voor de 1 een breuk voor de andere oplossing kan zijn...

Kortom: het probleem is er dus niet altijd en niet in alle modeljaren/telefoonsets en wanneer het wel voorkomt is slecht te 'voorspellen' voor ons (zie die modeljaren hierboven).

Fix? ja, staat op de lijst. telkens als er een matchende auto binnenkomt doen we onderzoek of bestaande fix werkt of dat er een aangepaste versie moet worden gemaakt en zo ja of dat dan weer een 'universele' fix is of modeljaar, telefoonmodule/software specifiek....
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 14:22  ·  #113
Quote door volvotech.eu

Grappige is dat we nu van 2 modeljaren (laat 04, heel 05 en begin 06) hebben gefilterd dat het een probleem lijkt op te kunnen leveren.

Mag ik hieruit concluderen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik in mijn V70 uit mei 2007 geen problemen hoef te verwachten met een werkende telefoon module (met BT ombouw) en een CFE??
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 14:47  ·  #114
Ik wacht het lekker af. Vind het niet super storend. De extra DIM info is ook niet de reden dat ik de CFE Plus heb gekocht(maar het is wel leuk).
volvotech.eu
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 15:14  ·  #115
Quote door Janvis

Quote door volvotech.eu

Mag ik hieruit concluderen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik in mijn V70 uit mei 2007 geen problemen hoef te verwachten met een werkende telefoon module (met BT ombouw) en een CFE??

Probleem niet, wellicht (weet ik dus niet zeker) dat je zelf handmatig de diminfo 'terug zichtbaar' moet zetten op enig moment..;.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 15:25  ·  #116

Fix? ja, staat op de lijst. telkens als er een matchende auto binnenkomt doen we onderzoek of bestaande fix werkt of dat er een aangepaste versie moet worden gemaakt en zo ja of dat dan weer een 'universele' fix is of modeljaar, telefoonmodule/software specifiek....

Dus Otto, als de wiedeweerga naar Volvotech
O.B.Bommel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 16:21  ·  #117
Quote door volvotech.eu

Nee op zich botst het niet, het kan alleen zijn dat de DIM info na gebruik van de andere unit met een onderbreking in de text binnenkomt.
Dit lijkt trouwens af te hangen van software en hardware versies van eea in je auto (PHM) en is niet altijd een feit.
(ofwel: het KAN zo zijn maar HOEFT niet).

Bedankt voor de snelle reactie. Dit klinkt niet als een groot probleem voor mij.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.04.2018 - 21:30  ·  #118
Quote door Steve

Dus Otto, als de wiedeweerga naar Volvotech

Wil ik best doen hoor, ik weet het onderdeelnummer van m'n PHM maar heb geen idee van de ingelezen softwareversie...
Foeksiefoeks
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 22:40  ·  #119
Mijn CFE-plus in mijn Zwitserse R uit Oktober 2003 (compleet nederlands kwa taal) doet het super. Meteen Dim informatie met starten, geen enkele vertraging op de dim en reargeert meteen. Het enigste wat ik tot nu toe met tegengekomen is dat de CFE denkt dat m'n automaat altijd in de N staat, maar zal vast nog wel gefixed worden. Ben er zeer enthousiast over:) Ik was in eerste instantie in de veronderstelling dat je ook foutcodes kon uitlezen in de DIM, maar heb dat achteraf verkeerd begrepen, die moet je in de CFE plus opslaan en daarna kun je ze op de laptop uitlezen. Gaat het in de toekomst nog wel veranderen dat foutcodes ook op de DIM uit te lezen is?
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 23.04.2018 - 18:04  ·  #120
Ik heb de CFE + ingesteld. Maar ik loop tegen wat dingetjes aan:

* Gekozen versnelling wordt niet weergegeven (allicht werkt dit alleen op automaten?)
* Radio mute maar heel even als ik de auto in z'n achteruit zet (op md changer), en gaat dan weer spelen. Op radio mute die alleen als de auto beweegt. Kan dit komen door de optie gedragen als PDC of niet?
* De RTI waarschuwing automatisch weg klikken gebeurd niet
* En een mini puntje: bij de gauge sweep gaan de beide meters niet gelijkmatig omhoog, maar wel omlaag.

Ik had voordat ik begon de laatste software geïnstalleerd. Is er nog iets wat ik verder zelf kan doen?

Selected quotes for multi-quoting:   0