Ik heb een v70 classic 2.4 20v met een Vialle Lpi systeem uit december 1999. 5 jaar geleden gekocht met 480.000 op de teller. Bij 500.000 km heb ik de ecu laten tunen bij Obbe naar de 180 pk. Ik heb er tevens een JLM klepsmeersysteem bij gemonteerd.
Via de vorige garage kon ik de onderhoudshistorie heel ver terug vinden. Ik kon herleiden dat de lpi installatie in 2001 gemonteerd is. De kop is nog nooit gereviseerd en er is ook nog nooit een klep gesteld terwijl dit type wel mechanische stoters heeft.
Inmiddels heb ik de 700.000 km gehaald en nog steeds loopt de motor perfect. Het olieverbruik is 1:9000 km (5w30 mannoil) en het verbruik is rond de 1:8 op LPG. Ik rij nogal door en als de olie warm is dan draai ik ook regelmatig tegen de 6000 rpm. (Dan klinkt het blok het mooist
)
Ik heb de paarse lpi injectoren vervangen door witte lpi injectoren( iets meer opbrengst)
Tot nu toe heb ik het gasklephuis moeten vervangen (gereviseerde van actronics)
En de 5 bobines heb ik laatst vervangen. Het vliegwiel heb ik vervangen door een vast exemplaar ipv het dual massa vliegwiel. Dat gaat prima zonder extra trillingen.
Verder Het reguliere onderhoud dus om de 150.000 de distributieriem. Tot nu toe 2.setjes draagarmen vervangen. De originele uitlaat door een gebruikt exemplaar van een T5.
De remklauwen voor vervangen voor nieuwe. De radiateur is vervangen en de multieriem en de spanner ook. Daarnaast de remmen (302 mm) en de klauwen en remleidingen (staalomvlochten)
Verder niks en alles werkt nog perfect.
Als ik echt voluit ga dan haalt ie de 216 km/u op de gps. Kortom een beresterk blok met een geweldige huil vanaf 4500 rpm en ik verwacht er nog makkelijk een jaar (Dus 60.000 km) mee te rijden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).