Hallo Robert,
Ik twijfel even of ik de reply-functie goed gebruik, dat snap ik nog niet helemaal op dit forum, maar goed.
Dank je voor je uitgebreide reactie en handige tips!
De auto is als jonggebruikte auto (met 5000 km) bij Volvo Verkerk binnengekomen, daarna twee keer van eigenaar verwisseld, aldus verkoper. Soms vraag ik mij ook af of de 2,5T motor niet teveel van het goede is (gezien onze autohistorie, nu een Clio...), maar het gevoel wil ook wat en naar mijn idee ga ik voor 'the real deal' met deze motor.
Ik ga ervanuit dat de proefrit donderdag niet meer doorgaat, jammer want was eigenlijk weleens benieuwd naar hoe een en ander rijdt.
het sportieve uiterlijk had eigenlijk van mij niet perse gehoeven, dus misschien is dit toch niet ene echte match. Vriendlief is wel gecharmeerd van dit exemplaar, maar ik ben thuis de CFO Mobiliteit...
Van een Clio Estate naar een V70 is wel een hele grote vooruitgang (in alle opzichten). Deze heeft dan ook nog eens de vijfcilinder turbomotor met 200 pk. Op "mijn" site staan grotere foto's dan die van de dealersite https://www.viabovag.nl/auto/v…en-6ov1kz0
Ik heb niet bijster goede ervaringen met een andere vestiging van deze dealer, hopelijk zijn ze in Bilthoven wat vriendelijker. De auto heeft al 4 eigenaren gehad (nieuw verkocht als huurauto, daarna importeur, ik vermoed een demonstratiewagen van Volvo maar dat kan ik mis hebben) , dus of deze dealer al het onderhoud heeft uitgevoerd is de vraag, maar het is wel heel tof om te weten dat er uitgebreide historie is. Koppeling al vervangen bij 172000 en een trekhaak, ik vermoed dat de auto veel getrokken heeft! Check of de rubbers in de achterwielophanging al vervangen zijn, want dat is een kwaal van dit model. Check bij de proefrit of de interieurventilator zonder piepen draait (langzaam de snelheid veranderen van de ventilator door aan de draaiknop te draaien), of de stoelverwarming nog werkt en vraag een uitdraai aan van de storingen in VIDA. Je mag ook wel een proefrit naar hier (Houten) maken dan lees ik 'm voor je uit. Gegarandeerd dat de Interior Air Quality Sensor kaduuk is, niet dat het veel uitmaakt (sluit automatisch de ventilatie af als je bijvoorbeeld een wolk uitlaatgas in rijdt) maar die dingen kosten 200 euro per stuk en het is een rotklus om te vervangen, dus dat is leuk voor de onderhandelingen. Het vervangen van de ventilator is nog veel duurder (want dashboard moet uit elkaar) dus dat moet je echt even goed controleren. Verder moet met 18" velgen de vering echt strak aanvoelen, als het week en deinerig voelt is er iets mis.
Wat me verder opvalt, er zitten nogal wat "sportieve" opties aan (18" velgen en een achterspoiler), daar moet je van houden. In plaats van een bagagerolhoes en een uittrekbaar bagagenet zit er een (wegklapbaar) hondenrek in.
Ik twijfel even of ik de reply-functie goed gebruik, dat snap ik nog niet helemaal op dit forum, maar goed.
Dank je voor je uitgebreide reactie en handige tips!
De auto is als jonggebruikte auto (met 5000 km) bij Volvo Verkerk binnengekomen, daarna twee keer van eigenaar verwisseld, aldus verkoper. Soms vraag ik mij ook af of de 2,5T motor niet teveel van het goede is (gezien onze autohistorie, nu een Clio...), maar het gevoel wil ook wat en naar mijn idee ga ik voor 'the real deal' met deze motor.
Ik ga ervanuit dat de proefrit donderdag niet meer doorgaat, jammer want was eigenlijk weleens benieuwd naar hoe een en ander rijdt.
het sportieve uiterlijk had eigenlijk van mij niet perse gehoeven, dus misschien is dit toch niet ene echte match. Vriendlief is wel gecharmeerd van dit exemplaar, maar ik ben thuis de CFO Mobiliteit...
Quote door brinkie
Van een Clio Estate naar een V70 is wel een hele grote vooruitgang (in alle opzichten). Deze heeft dan ook nog eens de vijfcilinder turbomotor met 200 pk. Op "mijn" site staan grotere foto's dan die van de dealersite https://www.viabovag.nl/auto/v…en-6ov1kz0
Ik heb niet bijster goede ervaringen met een andere vestiging van deze dealer, hopelijk zijn ze in Bilthoven wat vriendelijker. De auto heeft al 4 eigenaren gehad (nieuw verkocht als huurauto, daarna importeur, ik vermoed een demonstratiewagen van Volvo maar dat kan ik mis hebben) , dus of deze dealer al het onderhoud heeft uitgevoerd is de vraag, maar het is wel heel tof om te weten dat er uitgebreide historie is. Koppeling al vervangen bij 172000 en een trekhaak, ik vermoed dat de auto veel getrokken heeft! Check of de rubbers in de achterwielophanging al vervangen zijn, want dat is een kwaal van dit model. Check bij de proefrit of de interieurventilator zonder piepen draait (langzaam de snelheid veranderen van de ventilator door aan de draaiknop te draaien), of de stoelverwarming nog werkt en vraag een uitdraai aan van de storingen in VIDA. Je mag ook wel een proefrit naar hier (Houten) maken dan lees ik 'm voor je uit. Gegarandeerd dat de Interior Air Quality Sensor kaduuk is, niet dat het veel uitmaakt (sluit automatisch de ventilatie af als je bijvoorbeeld een wolk uitlaatgas in rijdt) maar die dingen kosten 200 euro per stuk en het is een rotklus om te vervangen, dus dat is leuk voor de onderhandelingen. Het vervangen van de ventilator is nog veel duurder (want dashboard moet uit elkaar) dus dat moet je echt even goed controleren. Verder moet met 18" velgen de vering echt strak aanvoelen, als het week en deinerig voelt is er iets mis.
Wat me verder opvalt, er zitten nogal wat "sportieve" opties aan (18" velgen en een achterspoiler), daar moet je van houden. In plaats van een bagagerolhoes en een uittrekbaar bagagenet zit er een (wegklapbaar) hondenrek in.