Bij mijn S60 staat de achterkant lager dan de voorkant. Dit komt door de gastank/volle benzinetank, subwoofer en nog meer spul in de kofferbak. Binnenkort ga ik de dempers aan de voorkant vervangen en sta ik voor de keus of ik wat aan het verschil in hoogte voor/achter wat ga doen als ik toch bezig ben. De afstand van midden van de velg tot de wielkast (hartmaat?) voor is 37cm en achter 35cm. Standaard is 38cm als ik het goed gelezen heb. Voor is hij dus door de leeftijd iets ingezakt.
Hier plaatje van hoe het er nu uit ziet: klik
Goedkoopste optie is alle huidige veren behouden en bij de achterveren van die blokken tussen de wikkels zodat hij 2cm hoger komt te staan. Ik weet niet direct wat dit voor het comfort/rijgedrag betekend in praktijk.
Volgende optie is om een setje verlagingsveren aan te schaffen en bijbehorende dempers. Het gaat toch uit elkaar dus welke veer/demper er precies op komt maakt voor het werk niet uit. Als schokdemper komt er dan Bilstein B8. Achter heb ik de B6 zitten. Voor veren heb ik gevonden de Promaxx 35mm voor 81euro waarmee de auto voor op 34,5cm zou uitkomen en daarmee iets lager dan achter, en de bekende Eiback Pro-kit voor het dubbele waarbij ik ook de veren voor achter heb maar niet gebruik. Deze zou 30mm verlagen en daarmee op 35cm uitkomen net als de achterkant. Eibach alleen positieve dingen over gehoord. Over Promaxx (of Apex, wat denk ik de fabrikant is gezien evenveel verlaging en zelfde verhaaltje over de geschiedenis van het merk) overwegend ook positief maar iets stugger. Beide veren zijn progressief
Laatste optie is om de veren achter vervangen voor verzwaarde veren voor 100euro. Nadeel is dat dit ook gelijk veel extra werk is. Ook is het lastig te bepalen hoeveel hoger de auto achter zal zijn.
Wat zouden jullie kiezen en wat zou perse een afrader zijn?
Hier plaatje van hoe het er nu uit ziet: klik
Goedkoopste optie is alle huidige veren behouden en bij de achterveren van die blokken tussen de wikkels zodat hij 2cm hoger komt te staan. Ik weet niet direct wat dit voor het comfort/rijgedrag betekend in praktijk.
Volgende optie is om een setje verlagingsveren aan te schaffen en bijbehorende dempers. Het gaat toch uit elkaar dus welke veer/demper er precies op komt maakt voor het werk niet uit. Als schokdemper komt er dan Bilstein B8. Achter heb ik de B6 zitten. Voor veren heb ik gevonden de Promaxx 35mm voor 81euro waarmee de auto voor op 34,5cm zou uitkomen en daarmee iets lager dan achter, en de bekende Eiback Pro-kit voor het dubbele waarbij ik ook de veren voor achter heb maar niet gebruik. Deze zou 30mm verlagen en daarmee op 35cm uitkomen net als de achterkant. Eibach alleen positieve dingen over gehoord. Over Promaxx (of Apex, wat denk ik de fabrikant is gezien evenveel verlaging en zelfde verhaaltje over de geschiedenis van het merk) overwegend ook positief maar iets stugger. Beide veren zijn progressief
Laatste optie is om de veren achter vervangen voor verzwaarde veren voor 100euro. Nadeel is dat dit ook gelijk veel extra werk is. Ook is het lastig te bepalen hoeveel hoger de auto achter zal zijn.
Wat zouden jullie kiezen en wat zou perse een afrader zijn?