Quote door TonD
in 2015 heb ik de ruit laten stralen bij de glasgarage in Apeldoorn. Hij is niet veel duurder geworden haha. Destijds was het 75 euro. En een nieuwe ruit plaatsen, daar vertelde hij hetzelfde verhaal als hetgeen ik nu op het forum lees. De ruit was er slecht aan toe. Vooral als de zon van de voorkant kwam en dus op de ruit scheen werd het zicht ernstig verminderd. Echt erg was het. Ik heb toen besloten om te polijsten. Je kunt er op wachten en bij blijven staan kijken. Is de ruit ervan opgeknapt? Jazeker. Laat ik zeggen dat het zicht met 80% is verbeterd. Zou ik het volgende keer weer zo doen. Als ik de verhalen en de kosten lees over het plaatsen van nieuwe ruit, dan is het antwoord ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de maanden na het polijsten dacht, verdraaid had ik maar een nieuwe ruit gekocht, want ik zie nog dit en dat enz. Ik werd kritischer. Maar intussen ben ik al vijf jaar verder en ik stoor mij er niet meer aan. Conclusie: stralen is goedkoper maar laat nog steeds sporen achter. Als de diepe sporen in je blikveld zitten en niet weg gestraald kunnen worden, ja dan moet je een nieuwe ruit kopen. Zitten ze flink eind erbuiten dan laat je stralen .
Wordt de ruit ook gecoat na polijsten?
Doen ze bij koplampen wel dacht ik?