Zelfs bij een benzine waren de powerflex steunen dodelijk. Trilde ontzettend. Bovenste was nog iets van tedoen maar de baksteun onder....... heel benieuwd naar je ervaring.
Afgelopen week alle steunen binnengekregen en geplaatst. De tips voor de achterste motorsteun waren super!! (wat een k** constructie met die vacuĆ¼mslang). De motor zelf staat 1-1,5cm hoger dan voordien (gekeken t.o.v. de rubber onderaan de versnellingsbak). De nieuwe vacuĆ¼m steunen zorgen ervoor dat de motor weer heerlijk stil ligt. Een 3 tal dagen na het plaatsen van de "gewone" motorsteunen heb ik de Powerflex steunen geplaatst.
Om ervoor te zorgen dat de bovenste Powerflex steun zo weinig mogelijk trillingen meegeeft aan het interieur tijdens stationair draaien heb ik het volgende gedaan. Motorbalk van links naar rechts gedemonteerd. Van deze motorbalk de kleine trillingdemper verwijderd. Hierna het originele rubber uit de motorsteun gedaan en de nieuwe Powerflex steun geplaatst (zorg ervoor dat dit de diesel variant is). Dan de motobalk terug plaatsen, maar laat de kleine bout van de kleine rubber aan de motorbalk los. Lijn de metalen beugels uit met het gat van de Powerflex steun en zet deze handvast. Daarna zet je de bout van de kleine rubber volledig vast + de bout aan de Powerflex steun.
Door de bouten eerst los uit te lijnen ontstaan er geen voorspanning op de kleine rubber van de motorbalk (die op zijn beurt ervoor zorgt dat er geen ongewenste voorspanning op de torsierubbers van de motorbalk ontstaat). Persoonlijk gaat het hier denk ik vaak fout bij het installeren van PU motorsteunen steunen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).