Beste menschen,
Ik heb diverse onderdelen vervangen aan mijn voortrein.
Oa schokdempers, veren, rubbers en toplagers, binnenste aandrijfashoezen aan beide zijden, stabilisatorstang rubbers en inserts in het subframe gezet.
Eigenlijk zijn alle bijgeluiden die ik van te voren had nu verdwenen.
Behalve wanneer ik over een drempel rijd dan hoor ik (nog steeds of opnieuw) "ffft".
Alsof ergens lucht uit een hoes wordt geperst.
Ik had met monteren wat moeite om de bijgeleverde grote klemmen van de aandrijfashoezen strak genoeg om de hoezen te krijgen.
Vandaag heb ik die nog eens gecontroleerd en het leek alsof er een klein beetje vet tussen de hoezen en de tripiode's uitkwam.
Maar dit zou ook nog van het monteren kunnen zijn.
Voor de zekerheid heb ik 2 grote slangklemmen gehaald en die ipv die klemmen erop gezet.
Daarna weet een testritje gedaan maar het geluid is niet weg.
Het zou misschien ook uit die hoezen kunnen komen die aan de bumpstops om de schokdempers zitten.
Voordat ik knettergek word wilde ik toch jullie eens om raad vragen.
Is dit misschien een normaal geluid en hebben jullie het ook?
Zo niet, hebben jullie een idee waar het anders vandaan zou kunnen komen?
Ik heb diverse onderdelen vervangen aan mijn voortrein.
Oa schokdempers, veren, rubbers en toplagers, binnenste aandrijfashoezen aan beide zijden, stabilisatorstang rubbers en inserts in het subframe gezet.
Eigenlijk zijn alle bijgeluiden die ik van te voren had nu verdwenen.
Behalve wanneer ik over een drempel rijd dan hoor ik (nog steeds of opnieuw) "ffft".
Alsof ergens lucht uit een hoes wordt geperst.
Ik had met monteren wat moeite om de bijgeleverde grote klemmen van de aandrijfashoezen strak genoeg om de hoezen te krijgen.
Vandaag heb ik die nog eens gecontroleerd en het leek alsof er een klein beetje vet tussen de hoezen en de tripiode's uitkwam.
Maar dit zou ook nog van het monteren kunnen zijn.
Voor de zekerheid heb ik 2 grote slangklemmen gehaald en die ipv die klemmen erop gezet.
Daarna weet een testritje gedaan maar het geluid is niet weg.
Het zou misschien ook uit die hoezen kunnen komen die aan de bumpstops om de schokdempers zitten.
Voordat ik knettergek word wilde ik toch jullie eens om raad vragen.
Is dit misschien een normaal geluid en hebben jullie het ook?
Zo niet, hebben jullie een idee waar het anders vandaan zou kunnen komen?