Vraag na proefrit

Gouwe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: Vraag na proefrit

· 
Posted: 11.02.2013 - 20:27  ·  #16
Maar de 2.0 is ook een betrouwbare Volvo motor. Is vanwege belastingvoordelen in sommige landen (o.a. België en Italië) gewoon een gedownsizede 2.4 vijfcilinder.......... Overigens waren het maar gewoon een paar voorbeelden met als doel je te attenderen op het feit dat er meer auto's te koop staan dan die ene :D

2,5 jaar geleden met m'n broertje een S80 2.9AUT uit Duitsland gehaald. Redenen:
- Lol en avontuur van het importeren
- Auto was van tweede eigenaar en volledig dealer onderhouden incl. historie
- Wagen had maar 150K gelopen in 11 jaar tijd
- Gewoon smetteloze wagen
- Na inbouw LPi was het prijsvoordeel met een bestaande auto in Nederland (Marktplaats) een duizend euro

Een S80 uit Duitsland is wellicht dus ook een optie.....
Deze bijvoorbeeld: http://suchen.mobile.de/auto-i…res=EXPORT

Oeps zie nu dat een een RHD uitvoering is..... maar dan heb je wel wat bijzonders 8-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.02.2013 - 21:08  ·  #17
Veel auto voor peanuts.
Als je goedkoop wilt rijden is dit wel een uitkomst.
Persoonlijk zou ik liever iets meer betalen, dan zit het stuur ook aan de juiste kant.
Tevens laat hij zich dan makkelijker verkopen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 11.02.2013 - 22:44  ·  #18
Quote door Bigdog

Veel auto voor peanuts.
Als je goedkoop wilt rijden is dit wel een uitkomst.
Persoonlijk zou ik liever iets meer betalen, dan zit het stuur ook aan de juiste kant.
Tevens laat hij zich dan makkelijker verkopen.

Ik zou die rechtsgestuurde nimmer willen ook niet al is het voordeel nog zo groot, hier hoort het stuur gewoon links te zitten. Heb je zelf ooit met een RHD hier gereden? Mijn NOVA (kitcar) was RHD toen ik hem kocht, kwam uit Engeland. Als je dan bijv. een loader of tractor wil inhalen moet je zééér ver over de middenstreep om te zien of er een tegenligger aankomt :devil: Hier voor moet je veel lef hebben, daarom die NOVA van RHD omgebouwd naar LHD (voordeel van een kitcar).
raysa

Subject:

· 
Posted: 11.02.2013 - 22:56  ·  #19
RHD is echt niks, hier op het continent.
Maar goed, daar ging het topic verder niet over.
Die S80 is wel heel veel waar voor je geld, al mist 'ie stoelverwarming :whistle:
v40pokemon
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2013 - 05:46  ·  #20
Persoonlijk vind ik die RHD in Duitsland geen koopje. In de UK staan ze vaak voor veel minder! Ik heb een aantal 85x/X70 gekocht in de UK voor onderdelen. Je koopt ze voor weining, rijdt ze hier naartoe en sloopt ze dan, want met een RHD is nagenoeg niet fatsoenlijk te rijden. Denk 's aan parkeergarages, inhalen B-wegen, slagbomen, etc etc

Gewoon op marktplaats staan er regelmatig ook voor een klein budget veel auto's. Houd er wel rekening mee dat zo'n auto kopen, gezien de leeftijd vaak ook wat (achterstallig) onderhoud met zich meebrengt. Met een nieuwe distributie, bougies, olie en filters én een DICE :o was mijn stage 0 weer op orde. Het 'afmaken' van de auto zoals een andere armsteun, ander middenconsole, opnieuw lijmen van deurpanelen (stofje los), winterbanden kost ook een boel. Het bedrag van aanschaf verdubbel je dan snel :-/

Niet om je bang te maken, maar het zijn auto's van 10+ jaar jong en met alleen de aanschaf ben je er nu eenmaal vaak nog niet.
Beurstel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.02.2013 - 15:08  ·  #21
Quote door Gouwe

Overigens waren het maar gewoon een paar voorbeelden met als doel je te attenderen op het feit dat er meer auto's te koop staan dan die ene :D

Ja dat begreep ik al zo :D Maar hoewel ik ervaring heb met importeren, was ik nog niet op het idee gekomen om in (bv.) Duitsland te kijken. En de auto die als voorbeeld werd aangedragen sprak mij zeker aan, maar er is meer te vinden.

Dank voor de reacties. Hoewel de 2.0 een gedownsizede 2.4 is, zie ik dat ie (volgens mij) wel meer PK's eruit perst, maar dat zou misschien ook juist weer wat minder duurzaamheid kunnen betekenen. Vandaar mijn vraag over betrouwbaarheid...?

Verder ga ik zeker niet beginnen aan een RHD, precies vanwege al die praktische problemen. In een S80 heb ik ook proefgereden, maar dat is het niet voor mij (en mijn vriendin). Zeker heel veel auto, maar toch net een maatje te groot en - maar over smaak valt niet te twisten - niet zo mooi als de S60.
raysa

Subject:

· 
Posted: 12.02.2013 - 15:34  ·  #22
Niet zo mooi als de s60...

Helemaal mee eens!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.02.2013 - 17:28  ·  #23
Quote door v40pokemon

Niet om je bang te maken, maar het zijn auto's van 10+ jaar jong en met alleen de aanschaf ben je er nu eenmaal vaak nog niet.

Die kans is inderdaad vrij groot.
Goed uitkijken dus.

Selected quotes for multi-quoting:   0