Kat gestolen, dat is idd te zien.
Maar dat gebeurt doorgaans niet aan straat.
En wat er aan straat gestolen word. Daar word voor de 100% geen seconde langer aan besteed dan nodig.
Dwz. Geen reparatie, of wat dan ook om het te verbergen.
In de berging best wel wat onderdelen gezien die getolem waren in de nacht. Maar zodra je bij een auto aankwam. Twijfelde je niet of er iets weg was.
Zonder direct bewijs kun je niet zomaar beschuldigen. Maar je kunt wel stellen dat de garage verantwoordelijk is voor hoe de auto is afgeleverd.
Was het zo dat de kat het enige probleem was. Zou je nog kunnen zeggen, dan koop ik een andere, en verder een goede auto.
Maar daarnaast heb je ook nog de mogelijk lekke kop (borrelen in kvs) en waarschijnlijk het vertrouwensprobleem.
Koop idd laten ontbinden.
Het is idd vervelend voor je maar er zijn voldoende goede andere Volvo's te vinden waar je niet op gaat leeg lopen.
Bedrijf was aangesloten bij de Bovag toch? Hiervan ook melding maken want hiermee had de wagen nooit door de APK mogen komen.
Het riekt aan alle kanten.
Dank voor jullie reacties.
Ik heb ook nog steeds vertrouwen in de verkoper/eigenaar van de garage. Contact is, en voelt goed. Bij fout spel zou hij idd niet de foto's gelijk zo hebben doorgestuurd, en ik denk dat hij net zo geschrokken is, als ik.
Ik heb helaas bij keuren van de auto niet eronder gekeken. Weet als leek ook niet waar ik naar zou moeten kijken; daarom kocht ik hem graag bij een garage met garantie.
APK rapport (had hij laten doen bij onafhankelijke garage) is opgevraagd en het is idd onwaarschijnlijk dat het daarvoor al mis zat met de uitlaat.
Ander punt is dat ik de auto anderhalve maand terug heb gekocht toen het land nog vol sneeuw lag. Met al die pekel zou de uitlaat er (zoals iemand hier op het forum al schreef) niet zo nieuw meer hebben uitgezien.
Conclusie is dus vooralsnog dat het bij de LPG garage is gebeurd (enige moment dat hij nog op de brug heeft gestaan), of toch gestolen is wat nu heel erg veel lijkt te gebeuren in Nederland en dat er iets is onder terug geplaatst, wat op straat gestolen heel onaannemelijk maakt…
De verkoop ontbinden zal met een geldige APK keuring niet eenvoudig gaan. Weet ook niet of het een BOVAG garantie is. Ik ben er ook niet op uit, maar schrijf het even naar aanleiding van de reacties daaromtrent.
Inmiddels ben je bij een andere garage geweest (die LPG specialist) dus wat die katalysator betreft is de verkopende garage jou niets meer verschuldigd.
Hij kan aantonen dat die katalysator er bij verkoop onder zat ("anders had hij nooit goedgekeurd kunnen worden voor de APK meneer"), en hij zal altijd zeggen dat hij er nu niet meer voor in kan staan aangezien hij niet kan weten en verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat er mogelijk bij die andere garage mee is gebeurd. En terecht!
Maar, waarom zou een LPG specialist bij jou in vredesnaam de katalysator er onderuit halen en er een pijp voor terug plaatsen? Is die auto daar uberhaupt wel op de brug geweest? Ze hebben daar wel geconstateerd dat de foutmelding gerelateerd was aan de katalysator, maar niet even een blik geworpen op die katalysator of Lambda sensoren?
Maar!!! Je grootste probleem zit hem wellicht nog wel in dat borrelende KVS-reservoir.
Dat heeft niets met die katalysator te maken (wat op zich redelijk simpel op te lossen is door een nieuwe katalysator te plaatsen, alleen is de vraag wie die gaat betalen).
Maar als het blok open moet en je blijkt scheurtjes te hebben in je cilinderwanden dan wordt het wel een heel ander (naar) verhaal....
bij welk LPG bedrijf is de auto dan geweest, dat was toch ook een goed bekend staand bedrijf?
Dan zou ik daar maar eens verhaal gaan halen... heel bijzonder!
Verklaar idd 1 storing die van het borrelende koelvloeistof reservoir nog niet .. Dus nog voldoende werk voor je.
Geen leuk begin op deze manier.
Volgens mij ben je veel te goed van vertrouwen en koop je nu willens en wetens een kat in de zak. Als je de auto zo graag wil houden, omdat het zo'n fijne garage is dan zou ik maar vast een flinke stapel geld klaar leggen voor herstel van wat je allemaal tegen komt. Ik ben bang dat je te naïef bent en keihard wordt genaaid.
Vanmorgen bij de LPG garage geweest. 20 minuten met de monteur en administrator (in goede sfeer) naar de situatie gekeken. Auto is daar niet op de brug geweest. Volgens hun zou het kunnen, dat de pijp er al zo (zonder kat dus) onder zou zitten met het onderzoek dat ze hebben gedaan en de uitkomst daarvan. Niet zeker dus volgens hun; maar wel mogelijk. Ik noemde het voorzichtig wel slordig van hun dat ze een auto met emissie waarschuwing lampje dan toch zo weer mee naar huis sturen zonder dit te ontdekken als de pijp er al zo zonder kat onder zou zitten, maar ze legden uit dat ze zich volledig op het LPG specialiseren en dat dit stuk daarbuiten zou kunnen liggen bij het onderzoek met uitkomst zoals het is gegaan. Op benzine kregen ze niet een melding na het resetten van het systeem van de auto; pas bij het schakelen naar LPG.
Mijn verkoper/garage heeft hen ook gebeld en zei dat ze voor de diagnose een viergas meting hebben gedaan. Die zou (op benzine) nooit goed kunnen zijn gegaan zonder de katalysator, dus met deze meting met goed resultaat op benzine, moet de kat er nog onder hebben gezeten.
Lijkt erop dat beide garages het dus zonder zo te benoemen naar elkaar schuiven, met daarnaast nog steeds de mogelijkheid tot diefstal op straat waarbij een pijp is terug geplaatst. Eigenlijk zijn alle drie opties erg onwaarschijnlijk…
Auto staat nu bij de garage te wachten op een betaalbare uitlaatpijp vervanging met kat, ipv nu nieuw te bestellen voor 1350 ex BTW…
Maar mag hopen dat je daar iig niets voor hoeft te betalen.
Maar een ongezouten opsomming.
Je koopt een auto, met garantie.
Het eerste probleem dient zich aan. En de garage stuurt je terug met een kutsmoes dat het normaal is.
Je gaat dan zelf op eigen kosten verder voor een diagnose.
Ondertussen blijkt er nog een stuk meer mis met de auto.
(Mogelijk lekke kop(pakking)
Je gaat nogsteeds zelf verder met op eigen initiatief de auto te laten onderzoeken. (Met eigen kosten)
Blijkt de kat er niet meer te zitten. Waarvan dit bij 1 van de 2 garage’s gebeurt moet zijn.
Je zet hem weer bij de garage, en gaat wachten op een andere uitlaat, omdat het anders te duur zou zijn voor de garage? (Mag hopen dat je die niet zelf betaald)
Dan heb je straks een auto, die waarschijnlijk nogsteeds verre van goed is. Met pech een reparatie van een paar duizend euro binnen aanzienlijke tijd nodig heeft?
En je bent nog steeds blij met de garage?
Ik vind het ook fijn om genaaid te worden.
Maar dan wel door een vrouw.
Niet door een garage.
Ik weet niet of er al een nieuwe uitlaat onder zit. Zo niet laat ze eerst focussen op het borrelen van de koelvloeistof en de foutmeldingen op de cilinders. Deze zaken vallen wel onder de garantie en kunnen reden zijn dat de garage liever zelf de koop terugdraait. Mogelijk heb je een scheur in 1 van de cilinders namelijk, dan moet het hele blok vernieuwd worden.
Het lijkt me een bizarre gedachte dat iemand een kat steelt en als service een pijp terug plaatst. Dat is natuurlijk totale flauwekul. Dus die pijp zat al op de auto toen je em kocht.
Ik blijf erbij, de wagen staat bij de garage, m.i. de enige juiste plek.
Nu de centen terug op de bank en dan is iedereen blij. Nee hoe goed de recensies ook mogen zijn van die specifieke garage, hier moet je vanaf en zo snel mogelijk.....
Dit zaakje rammelt en stinkt op alle mogelijke manieren.
Jammer dat hier op het forum geen lijstje is met absolute "No- go's kwa auto's gewoon met een gedegen reden en kenteken waarom iedereen dat ding zou moeten laten staan. Deze zou er met stip in moeten....