Ik ga volgende week aan een nieuw avontuur beginnen, een Volvo 245 die in 1977 origineel in NL geleverd, met LPG op kenteken en ombouw naar 2.3 liter motor met overdrive. Of het een kort of lang avontuur gaat zijn hangt van de toestand van de auto af, er is mij verteld dat in ieder geval de roest is aangepakt, maar de APK is in 2014 verlopen en er mankeert uiteraard nog wat aan. Is het niets kan ik de auto zonder verlies doorverkopen, daar ben ik niet bang voor, aangezien ik de auto ook voor niets heb (zit een heel lang, en niet zo leuk verhaal achter).
Eén van de dingen die er in ieder geval aan mankeert is dat iemand er ooit de benzinetank onder uit heeft gesloopt en er twee gastanks voor in de plaats heeft gezet. Het is een levensgevaarlijk geheel, de tanks roesten, er lekken leidingen en dat gaat er dus als eerste uit, een benzinetank gaat er terug in. De verdamper zal ook wel niet fris meer zijn, dus ik had het plan opgevat om de LPG-installatie er maar helemaal uit te laten halen.
Maar dan staat er LPG op kenteken zonder dat er LPG-tanks in zitten en de RDW is voorlopig dicht, dus omkeuren naar benzine zit er even niet in. Moet voor de APK de LPG-installatie aanwezig zijn als er LPG op kenteken staat?
Eén van de dingen die er in ieder geval aan mankeert is dat iemand er ooit de benzinetank onder uit heeft gesloopt en er twee gastanks voor in de plaats heeft gezet. Het is een levensgevaarlijk geheel, de tanks roesten, er lekken leidingen en dat gaat er dus als eerste uit, een benzinetank gaat er terug in. De verdamper zal ook wel niet fris meer zijn, dus ik had het plan opgevat om de LPG-installatie er maar helemaal uit te laten halen.
Maar dan staat er LPG op kenteken zonder dat er LPG-tanks in zitten en de RDW is voorlopig dicht, dus omkeuren naar benzine zit er even niet in. Moet voor de APK de LPG-installatie aanwezig zijn als er LPG op kenteken staat?