Ik wil jullie allemaal iets vragen, is het voordelig(er) om in mijn V70 op termijn (als ik 'es centen over heb, LOL) een LPG3 installatie te laten inbouwen? Ik heb een aantal dingen ff naast elkaar gezet:
Wegenbelasting (1440kg) per jaar: Benzine 808,- LPG3 1150,- (in Zuid Holland)
ik rijd per jaar ong. 14000km (zeg 1 op10) Benzine 2520,- LPG3 1080,-
(1.80/l benzine, 77 cent/l lpg)
totalen: Benzine 3328,- LPG3 2230,-
Zo op 1e gezicht = LPG3 stukken goedkoper, maar ik zit nog wel met de inbouw van de LPG3 installatie, die ik zag staan voor ong. 18-1900 euro (Wie weet waar dit het goedkoopste kan, het gaat hier om LPG3, een gewone LPG installatie is misschien goedkoper, maar dat betekent meteen 1600,- per jaar aan wegenbelasting -stuk hoger dan met LPG3)
Het valt mij op dat zelfs met mijn gering aantal km's dat ik per jaar rijd, met LPG3 al een voordeel te behalen is, ik zou in 1,5 jaar de inbouw kosten er al uit hebben.
Is het technisch nadelig? LPG3? Qua motor slijtage e.d.? Ik weet daar weinig vanaf nl...
Wegenbelasting (1440kg) per jaar: Benzine 808,- LPG3 1150,- (in Zuid Holland)
ik rijd per jaar ong. 14000km (zeg 1 op10) Benzine 2520,- LPG3 1080,-
(1.80/l benzine, 77 cent/l lpg)
totalen: Benzine 3328,- LPG3 2230,-
Zo op 1e gezicht = LPG3 stukken goedkoper, maar ik zit nog wel met de inbouw van de LPG3 installatie, die ik zag staan voor ong. 18-1900 euro (Wie weet waar dit het goedkoopste kan, het gaat hier om LPG3, een gewone LPG installatie is misschien goedkoper, maar dat betekent meteen 1600,- per jaar aan wegenbelasting -stuk hoger dan met LPG3)
Het valt mij op dat zelfs met mijn gering aantal km's dat ik per jaar rijd, met LPG3 al een voordeel te behalen is, ik zou in 1,5 jaar de inbouw kosten er al uit hebben.
Is het technisch nadelig? LPG3? Qua motor slijtage e.d.? Ik weet daar weinig vanaf nl...