2 vragen Four-c voorzijde V70 P2

MarkusW
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

2 vragen Four-c voorzijde V70 P2

· 
Posted: 07.08.2024 - 11:43  ·  #1
Heren,

Dit weekend staat de four-c klus beiderzijds aan de voorkant op de rol. Ik heb nog 2 vragen welke iemand kan beantwoorden?

1. Heeft iemand een beschrijving/plaatje/filmpje waar de locatie van de stekkers zit? Had al via Youtube een tip gezien om bij de driver-side een touwtje mee te lussen, omdat het een nauwe ruimte zou zijn vanaf poot naar boven. Andere zijde stond niet in het filmpje.
2. Ik had bij Marc van ET eerder complete veerpoten(Proparts) verkeerd besteld zonder Four-c. Kan ik deze veer daarvan gewoon gebruiken, of hanteren de Monroe Four-c schokbrekers ook weer andere 'speciale' veren. De huidige veer ziet er niet echt netjes meer uit, liefst vervang ik die gelijk.

Heb bij Estate services wel andere veerzittingen en nieuwe lagers en schotels besteld.

Ik zal wat foto's toevoegen van de klus, dat is misschien wel leuk. En als iemand nog een tip of aandachtspunt heeft hoorik het graag.

Bvd,

MarkusW
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Re: 2 vragen Four-c voorzijde V70 P2

· 
Posted: 07.08.2024 - 19:37  ·  #2
Absoluut andere veren. Dus niet zomaar de niet-4C veren gebruiken. Stekker is via YouTube prima te vinden, zitten eigenlijk net ‘mediaal’ van de veerschotels onder de motorkap.
MarkusW
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.08.2024 - 08:40  ·  #3
Bedankt voor de heads-up! Dan Ga zal ik eerst even de veren inspecteren of ze voor hergebruik nog bruikbaar zijn.
MarkusW
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.08.2024 - 11:26  ·  #4
Bij deze een update van dit weekend.

Gelukkig waren de veren nog in goede conditie, deze kon ik nog hergebruiken. De lagers en de zitting waren zodanig kapot, dat heb ik bij de 850's niet meegemaakt. Helaas hier ook het bekende roestmonster in de veerkoepel ontdekt. Deze wel kunnen behandelen, maar daar zal tzt een oplossing voor gevonden moeten worden. De schokbreker kon ik handmatig induwen, die was helemaal af. Verder alles netjes kunnen afbouwen, veerisolators van Estate Services waren een goede toevoeging.

Helaas wel een kabelbreuk gevonden op de nieuwe draad van de stekker, deze gerepareerd maar dat is even afwachten of het gelukt is. Hij geeft nu wel weer een nieuwe melding "Four-c service vereist". Deze moet ik nog laten uitlezen. Weet niet of het normaal is bij nieuwe dempers of dat die kabelbreuk mogelijk foutcode geeft.
Feit is wel dat bij starten er een heel nieuw geluid aanwezig is, soort mechanisch geluid. Lijkt wel een Transformer uit de hollywood franchise. Ik vermoed dat dit een soort kalibratie poging is.

Verder is de klus inderdaad goed te doen. De locatie stekkers waren logisch en met een touwtje de stekker weer terug lussen werkte prima.

Het verschil in auto is werkelijk gigantisch. Met name acceleratie op de snelweg, stond ik versteld van. Soort verslavend. Mijn vorige 850 was 260 pk getuned met 16T 3' Setup, maar de V70 hangt nu echt geweldig op 't gas in vergelijking. Ik snap de hype van dit motorblok nu beter met de vvt techniek, echt een genot. Waarschijnlijk zat er dusdanige speling in de veerpoten, dat het een soort vertraging gaf bij lastwissel en tussenacceleratie.

Ik voeg even 3 foto's toe van de kapotte onderdelen en de nieuwe montage. Plus een leuke locatie foto van dit weekend in de brandende zon.

Op naar de dealer voor een hardnekkige P0089 code. We blijven bezig.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 12.08.2024 - 11:36  ·  #5
Even SUM calibratie laten doen met de nieuwe dempers. Grote kans dat de melding dan weg is. Of even een dice en vida scoren, kun je het zelf. Scheelt nogal als je elke keer naar garage moet.

Selected quotes for multi-quoting:   0